بایدن: هرگز تصور نمی‌کردیم که ارتش افغانستان به این زودی شکست بخورد

© REUTERS / Elizabeth Frantzبایدن: هرگز تصور نمی‌کردیم که ارتش افغانستان به این زودی شکست بخورد
بایدن: هرگز تصور نمی‌کردیم که ارتش افغانستان به این زودی شکست بخورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در هرگز تصور نمی‌کردیم که نیروهای نظامی افغانستان به این زودی شکست بخورند. به همین دلیل روند تخلیه امریکایی ها را از افغانستان با تاخیر شروع کردیم.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا در سخنانی درباره تحولات افغانستان گفت که همانطور که به خروج شهروندان امریکا از افغانستان متعهدیم، افغان‌هایی که به نیروهای ما کمک کردند را نیز از این کشور خارج خواهیم کرد.

بایدن: 6 هزار سرباز ما در میدان هوایی کابل مستقر اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2021
بایدن: 6 هزار سرباز ما در میدان هوایی کابل مستقر اند

وی گفت که هزینه‌های جنگ افغانستان بسیار سنگین بوده و از سوی دیگر هدف جنگ در این کشور در سال 2001 برای «مقابله با تروریسم» به نتیجه رسیده است.

بایدن می‌گوید که گروهی از دیپلماتهای ایالات متحده سقوط سریع دولت افغانستان را پیش‌بینی کرده بودند. اما من برآورد می‌کردم این اتفاق ظرف چند ماه آینده رخ دهد.

وی همچنان درباره (انتقادها درباره خروج امریکا از افغانستان) گفت که وقتی به قدرت رسیدم، طالبان بسیاری از مناطق روستایی را در جنوب و شمال افغانستان تحت کنترول داشت.

رئیس‌جمهور امریکا همچنان گفت که انتظار ما این بود که نیروهای نظامی افغانستان در برابر پیشروی طالبان مقاومت کنند و کابل به این سرعت به کنترول این گروه در نیاید.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحولات افغانستان بر اعتبار ایالات متحده اظهار داشت که اعتبار امریکا در نگاه متحدانش در ناتو، زیر سوال نرفته است.

بایدن گفت که بدون حضور نظامی در افغانستان می‌توانیم هر تحرک ‌یا خطر احتمالی را تحت نظر داشته باشیم.

وی افزود که ارزیابی‌ها در مورد دلایل ناکامی نیروهای نظامی افغانستان مقابل طالبان، ارتباطی با توانایی‌های ما در محافظت از امریکا در برابر تروریسم ندارد.

بایدن در ادامه گفت که گسترش منطقه حفاظت شده، فراتر آنچه هم‌اکنون در اطراف فرودگاه کابل است، می‌تواند پیامدهای ناخواسته به دنبال داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала