ملا بردار وارد کابل شده است

© اسپوتنیک - افغانستانملا بردار وارد کابل شده است
ملا بردار وارد کابل شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
برای رایزنی درباره تشکیل دولت جدید افغانستان، معاون سیاسی گروه طالبان به کابل آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، ملا عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با هدف مذاکره برای تشکیل دولت جدید افغانستان وارد کابل شد.
خبرنگار الجزیره به نقل از منبعی در طالبان گفت که عبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، دیشب وارد کابل شد و در حال مذاکره برای تشکیل دولت جدید است.

افغانستان مستحکم؛ نوشته تازه ملابرادر معاون و رییس دفتر سیاسی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
افغانستان مستحکم؛ نوشته تازه ملابرادر معاون و رییس دفتر سیاسی طالبان

این درحالیست که چند روز پیش او از قطر عازم ولایت قندهار شده بود.
چند روز پیش، واشنگتن پست، گفته بود که ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی رهبر کنونی طالبان (گروه ممنوع در روسیه) پس از تقریباً 20 سال تبعید به افغانستان بازگشت، ممکن پس از سقوط رژیم قبلی، رهبری کشور را بر عهده بگیرد.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала