تشکری بایدن از قطر برای کمک در امر خروج آمریکایی ها از افغانستان

© REUTERS / Jonathan Ernstتشکری بایدن از قطر برای کمک در امر خروج آمریکایی ها از افغانستان
تشکری بایدن از قطر برای کمک در امر خروج آمریکایی ها از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
 رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که روند خروج از افغانستان، بزرگترین کریدور هوایی در تاریخ است و بدون حمایت قطر امکان تخلیه روزانه هزاران نفر غیرممکن بود.

 رئیس جمهور ایالات متحده اظهار داشت که روند خروج از افغانستان، بزرگترین کریدور هوایی در تاریخ است و بدون حمایت قطر امکان تخلیه روزانه هزاران نفر غیرممکن بود.

  به گزارش اسپوتنیک،  جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر ضمن بررسی بحران افغانستان از کمک دوحه در فرآیند تخلیه نیروهای آمریکایی از کابل قدردانی کرد.

بایدن: هرگز تصور نمی‌کردیم که ارتش افغانستان به این زودی شکست بخورد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
بایدن: هرگز تصور نمی‌کردیم که ارتش افغانستان به این زودی شکست بخورد

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد  که روند خروج از افغانستان، بزرگترین کریدور هوایی در تاریخ است و بدون حمایت قطر امکان تخلیه روزانه هزاران نفر غیرممکن بود.

بایدن همچنین از نقش مهمی که قطر در تسهیل مذاکرات بین گروههای افغانستان ایفا کرده است ، تشکر کرد.

رئیس جمهوری آمریکا و امیر قطر بر اهمیت تداوم هماهنگی نزدیک در مورد تحولات افغانستان و خاورمیانه تاکید کردند و از اجلاس آینده کشورهای منطقه که قرار است در اواخر ماه جاری در بغداد برگزار شود، استقبال کردند.

پیش از این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی تلفنی با شیخ "خالد بن محمد العطیه" وزیر مشاور دولت قطر در امور دفاعی به دلیل کمک قطر در تسهیل ترانزیت شهروندان آمریکایی و کارکنان سفارت آمریکا در کابل از طریق قطر قدردانی کرد.

مقامات دفاعی آمریکا و قطر با تاکید بر مشارکت راهبردی آمریکا و قطر درباره منافع مشترک در مورد امنیت منطقه بحث و گفتگو کردند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون پیش از این اعلام کرد که  ماموریت نیروهای آمریکایی در دفاع از فرودگاه کابل ادامه دارد و پروازها از فرودگاه کابل به سوی مناطق امن نظیر قطر انجام می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала