کلوپ ویدیو

برادر رئیس جمهور فراری افغانستان به طالبان پیوست+ویدئو

© @https://twitteبرادر رئیس جمهور فراری افغانستان با طالبان پیوست
برادر رئیس جمهور فراری افغانستان با طالبان پیوست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
حشمت غنی که منتقد سرسخت رئیس جمهور پیشین افغانستان بود امروز با گروه طالبان پیوست.

به گزارش اسپوتنیک، «حشمت غنی»، برادر «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق افغانستان در دیدار با «خلیل‌الرحمان حقانی» عضو ارشد طالبان به این گروه پیوست.
پیش از این، حشمت غنی، گفت که امریکا با سیاست ضعیف و توافق عجولانه‌ مسئول کشته شدن روزانه صدها نفر در افغانستان است.


وی در توئیتی نوشت: خلیلزاد مسئول تشدید خشونت‌ها است، سیاست‌های ضعیف و عجولانه وی برای جلب رضایت ترامپ است که سبب کشتار روزانه صدها نفر در افغانستان شده است.
گفتنی است که در 11 دور مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان که بیش از یک و نیم سال به طول انجامید هیچ نماینده‌ای از دولت افغانستان حضور نداشت و خلیلزاد با قبول آزادی 5 هزار زندانی طالبان بزرگترین اهرم کابل برای چانه‌زنی این گروه را از بین برد.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала