هشدار عطا محمد نور در نخستین پیام ویدیویی او پس از فرار به ازبکستان + ویدئو

© Photo / Facebook account of General Ata Mohammad Noorهشدار عطا محمد نور در نخستین پیام ویدیویی او پس از فرار به ازبکستان + ویدئو
هشدار عطا محمد نور در نخستین پیام ویدیویی او پس از فرار به ازبکستان + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
 عطا محمد نور  رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی، با نشر اولین پیام ویدیویی پس از فرار خود به ازبکستان هشدار می دهد که در صورت عدم ایجاد حکومت همه شمول، جنگ و مقاومت ادامه خواهد یافت. 

 به گزارش اسپوتنیک، عطامحمد نور، رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی، با نتشار پیامی در  نوار ویدیویی که از جای نامعلوم منتشر شده است، می‌گوید که جمهوریت سه‌نفره غنی چالش بزرگ سر راه صلح بود، علاقه‌ای به اجماع ملی به‌عنوان نیاز مبرم نداشت و از معاونانش به‌عنوان دیکور استفاده می‌کرد.

آقای نور در این نوار تصویریی گفت که در جمهوریت محمداشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور، قدرت در دستان حلقه سه‌نفره متمرکز بود و معاونان غنی نقش سمبولیک و نمادین داشتند.

نور افزود که در جمهوریت سه‌نفره غنی عدالت اجتماعی تأمین نشد، آنان وحدت ملی و دموکراسی را به‌شکل واقعی آن تمثیل نکردند و معاونان غنی فقط «اکت» قدرت را می‌کردند.

رییس شاخه انشعابی جمعیت اسلامی و از فرماندهان مقاومت مردمی در ولایت بلخ در این پیام تصویری خاطرنشان کرد: «از حکومت پیشین جز تعصب، نفاق مشکلات قومی، دزدی، فساد اخلاقی، فساد اداری، فساد در حکومت‌داری و انحصار، چیز خوبی به جامعه افغانستان میراث نماند.»

او هم‌چنان افزود که برای اجماع ملی شعار داده می‌شد، اما هیچ‌گاه عمل نمی‌شد. او تصریح کرد: «نفاق قومی چاق‌تر شد و از اقوام به‌حیث دیکور استفاده صورت می‌گرفت.»

نور اضافه کرد که حکومت غنی روند صلح را ناکام ساخت.

عطامحمد نور ادعا کرد که نرسیدن مهمات و سلاح به او از طرف حکومت باعث شکست نیروهایش در ولایت بلخ شد.

رییس شاخه انشعابی جمعیت اسلامی گفت که امریکا و ناتو افغانستان را تنها گذاشتند و از حکومت «فاسد» تا آخرین دقایق حمایت کردند.

او این عملکرد امریکا و ناتو را «شرم و ننگ» خواند.

از سوی دیگر آقای نور که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد، گفت که او به هر نحو ممکن، به کشور برمی‌گردد‌.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала