امریکا از شهروندانش خواست به میدان هوایی کابل نروند

© Photo / U.S. Embassy Kabulامریکا از شهروندانش خواست به میدان هوایی کابل نروند
امریکا از شهروندانش خواست به میدان هوایی کابل نروند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
سفارت ایالات متحده امریکا در افغانستان به شهروندانش توصیه کرد به دلیل تهدیدات امنیتی احتمالی، به سوی میدان هوایی کابل نروند.
سی‌ان‌ان: پرچم امریکا در سفارت این کشور در کابل پایین کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2021
سی‌ان‌ان: پرچم امریکا در سفارت این کشور در کابل پایین کشیده شد

به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایالات متحده امریکا در افغانستان روز شنبه به شهروندان این کشور توصیه کرد به سوی میدان هوایی کابل نروند.

 در این توصیه آمده است: «به خاطر تهدیدات امنیتی احتمالی در خارج از دروازه‌های میدان هوایی کابل به شهروندان امریکایی توصیه می‌کنیم از سفر به این فرودگاه و گیت‌های آن در این زمان، خودداری کنند».

سفارت امریکا در کابل در ادامه توضیح داد تنها کسانی می‌توانند به میدان هوایی کابل بروند که «دستورالعمل‌هایی را از سوی نمایندگان دولت امریکا برای انجام چنین کاری دریافت کرده باشند».

در حال حاضر با تصرف پایتخت افغانستان توسط نیروهای طالبان، برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که شماری از شهروندان امریکایی در کابل گیر افتاده‌اند و گفته می‌شود قادر نیستند خود را به میدان هوایی کابل برسانند.

برخی تصاویر منتشر شده نشان می دهد که پس از سقوط کابل به دست طالبان، مردم افغانستان برای خروج از این کشور به میدان هوایی کابل هجوم آورده‌اند.

در هفتمین روز از تسلط طالبان بر کابل، میدان هوایی این شهر امروز نیز مملو از جمعیتی بوده که برای خروج از افغانستان اقدام کرده‌اند.

روز گذشته (جمعه) گزارش‌هایی از شلیک پراکنده گلوله در اطراف فرودگاه کابل برای پراکنده کردن جمعیت منتشر شد. همچنین تصاویری از خودروهای رها شده و آسیب دیده در گوشه و کنار خیابان‌های مجاور این فرودگاه منتشر شده است.

این در حالی است که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس جمعه شب اعلام کرد اوضاع کنونی در کابل «اندکی بهتر شده است» و ثبات در حال بازگشت به میدان هوایی این شهر است.

او درباره تداوم خارج کردن انگلیسی‌ها از افغانستان گفت: «روز گذشته توانستیم حدود هزار نفر را خارج کنیم و امروز هزار نفر دیگر را خارج کردیم. اکثر آن‌ها مشخصاً افراد انگلیسی واجد شرایط هستند که به کشور بازمی‌گردند و بسیاری از آن‌ها در برنامه‌های کمک به اسکان مجدد افغانستان (اسکان در مکانی غیر از افغانستان) مشارکت داشتند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала