تهدیدهای داعش بیرون شدن امریکایی‌ها از افغانستان را پیچیده‌تر کرد

© AFP 2023 / MARK RALSTON تهدیدهای داعش بیرون شدن امریکایی‌ها از افغانستان را پیچیده‌تر کرد
 تهدیدهای داعش بیرون شدن امریکایی‌ها از افغانستان را پیچیده‌تر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
عضو شوید
یک مقام ارشد امریکایی خبر داد که تهدیدهای داعش در برابر امریکایی‌ها در افغانستان سبب شده تا ارتش راه‌های جدیدی را برای انتقال شهروندان این کشور به میدان هوایی در پیش بگیرد که این موضوع بیرون شدن از افغانستان را پیچیده‌تر کرده است.

امریکا تاکنون 2500 شهروند خود را از افغانستان بیرون کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
امریکا تاکنون 2500 شهروند خود را از افغانستان بیرون کرده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یک مقام ارشد امریکایی روز شنبه گفت، که تهدیدات گروه داعش در برابر امریکایی‌ها در افغانستان، ارتش امریکا را مجبور کرده تا راه‌های جدیدی را برای انتقال شهروندان امریکایی به میدان هوایی کابل در پیش بگیرد.

آسوشیتدپرس گزارش داده است، که این مقام مریکایی گفته است، که این راه‌های جدید سبب شده تا پیچیدگی‌های جدیدی برای انتقال امریکایی‌ها به خارج از افغانستان ایجاد شود.

این مقام آمریکایی گفت، که گروه‌های کوچک آمریکایی‌ها و احتمالا غیرنظامیان دستورالعمل‌های ویژه‌ای درباره کاری که باید انجام دهند دریافت خواهند کرد که این دستورالعمل شامل حرکت به سوی نقاط ترانزیت بوده، جایی که آنها می‌توانند توسط ارتش جمع‌آوری شوند.

این تغییرات پس از آن روی داد که سفارت آمریکا روز شنبه تهدید امنیتی جدیدی را صادر کرد.

سفارت آمریکا در افغانستان به شهروندان این کشور توصیه کرد به سمت میدان هوایی کابل نروند.

 در این توصیه آمده است: «به خاطر تهدیدات امنیتی احتمالی در خارج از دروازه‌های فرودگاه کابل، به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم از سفر به این میدان هوایی و گیت‌های آن در این زمان، خودداری کنند».

این مقام امریکایی که خواست نامش فاش نشود، در ادامه مصاحبه با آسوشیتدپرس از ارائه جزئیات بیشتر درباره تهدیدات گروه داعش خودداری کرد اما گفت که این تهدیدات جدی بوده اگر چه تا کنون هیچگونه حمله تایید شده‌ای از سوی داعش گزارش نشده است.

اما مشکل رویکرد جدید ارتش آمریکا برای انتقال شهروندان این کشور به خارج از افغانستان این بوده که ضرب‌الاجل 31 آگوست (9 سرطان) «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از افغانستان در حال پایان بوده و وی در سخنرانی جمعه شب خود هیچگونه تعهدی برای تمدید این زمان ارائه نکرده است.

انتقادها از بایدن به دلیل خروج شتاب زده از افغانستان در حال افزایش بوده به خصوص که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، هرج و مرج در فرودگاه کابل برای خروج از این کشور به شدت افزایش یافته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала