ترامپ: بایدن مقابل طالبان زانو زد

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ: بایدن مقابل طالبان زانو زد
ترامپ: بایدن مقابل طالبان زانو زد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده امریکا می‌گوید بایدن تمام مواضع خود را در افغانستان تسلیم کرده و مقابل طالبان زانو زده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در تجمع هواداران خود در آلاباما گفت که بایدن تمام مواضع خود را در افغانستان تسلیم کرد و مقابل طالبان زانو زد.

وی خاطرنشان کرد که با عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه، سروکار داشت.

ترامپ از جضور دوباره نظامیان امریکایی به افغانستان سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
ترامپ از حضور دوباره نظامیان امریکایی به افغانستان سخن گفت

ترامپ گفت: من گفتم عبدل، اگر اتفاق افتاد برای ترور ترتیب می‌دهیم، وحشتناک خواهد بود. به امریکایی حمله نکنید و هرگز به فکر تهدید کشور ما نباشید و شما به جنگ داخلی خود ادامه خواهید داد. کاری از دست من ساخته نیست. آنها صدها سال جنگیدند و ادامه خواهند داد. آنها جنگجویان خوبی هستند، اما من رابطه خوب با آنها داشتم.

از برقراری تماس‌های ترامپ با ملاعبدالغنی برادر در اوایل ماه مارچ سال 2020 گزارش شده بود.

آقای ترامپ افزود: در جریان قرارداد برایشان گفتم، بریم سر اصل مطلب، شرایطی برای عقد قرارداد وجود دارد. آنها با دو مورد اول مخالفت کردند، ما به آنها فشار آوردیم و بعد آنها شرایط را پذیرفتند. آنها (طالبان) دو شرط داشتند که ما آماده بودیم قبول کنیم.

به نظر ترامپ، شکست بعدی در انتخابات مانع از بازگشت معامله شد.

وی می‌گوید: بعد ما یک انتخابات جعلی داشتیم، یک رئیس‌جمهور جدید. رئیس‌جمهور جدید با آمدن روی کار، زانو زد و گفت: بیاید هر چه داریم را بگیرید. شرم‌آور، تحقیرآمیزترین چیزی که تا به حال دیده ایم.

به گفته وی، جهان از ایالات متحده ناامید شده است.

آقای ترامپ اضافه کرد: همه به ما نگاه می‌کنند و می‌گوید که چه بلایی با این سرعت به سر امریکا آمد؟ آنها نمی‌توانند باور کنند.

مذاکرات بین امریکا و طالبان در ماه فبروری سال 2020 در قطر انجام شد

بالاخره ایالات متحده امریکا و طالبان در ماه فبروری سال 2020 میلادی در دوحه پایتخت قطر توافقنامه پایان جنگ را امضا کردند. طالبان و امریکا این روز را برای افغانستان تاریخی خوانده اند. این توافقنامه که پس از 18 ماه مذاکره به دست آمده، قرار است به جنگ طولانی امریکا در افغانستان نقطه پایان بگذارد. طالبان تعهد دادند که افغانستان دوباره به مخفی گاه تروریستان بین‌المللی تبدیل نشده و از خاک این کشور علیه کشورهای دیگر حملات تروریستی سازماندهی نشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала