دیدگاه فرانسه درباره به رسمیت شناختن طالبان

© AFP 2023 / Kenzo Tribouillardدیدگاه فرانسه درباره به رسمیت شناختن طالبان
دیدگاه فرانسه درباره به رسمیت شناختن طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
عضو شوید
یک مقام فرانسوی درباره موضوع به رسمیت شناختن گروه طالبان دیدگاهش را بیان کرد. 
برگزاری نشست فوق‌العاده گروه 7 درباره افغانستان در روز سه شنبه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2021
برگزاری نشست فوق‌العاده گروه 7 درباره افغانستان در روز سه شنبه

به گزارش اسپوتنیک، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه ای با روزنامه دو دیمانش گفت: فرانسه قصد ندارد گروه طالبان (ممنوع در روسیه) را که نمایندگان آن قدرت را در افغانستان به طور کامل به دست گرفته اند، به رسمیت بشناسد.

به گفته وی، پاریس انتظار دارد که طالبان به وعده های خود برای تشکیل دولت "فراگیر" و همچنین احترام به حقوق و آزادی های همه اقشار جامعه افغانستان عمل کنند. این دیپلمات خاطرنشان کرد، که طالبان باید به افغانستانی هایی که جانشان در خطر است اجازه خروج از کشور را بدهند و همچنین روابط خود را با تروریست ها قطع کند.

لودریان گفت: آیا می خواهیم حکومت طالبان را که به زور کشور را در دست گرفته اند، به رسمیت بشناسیم؟ به این پرسش من به وضوح پاسخ می دهم: نه.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین افزود، که برای حل وضعیت کنونی کشور، باید از فرمت G7 و ناتو فراتر رفته و روسیه، چین و ایران را در همکاری مشارکت داد.

پیش از این، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه گفته بود، که مسکو در به رسمیت شناختن گروه طالبان در افغانستان عجله نمی کند. روسیه قصد دارد رفتار طالبان را زیر نظر داشته باشد. در حال حاضر، تماس های کاری با آنها برقرار شده است.

جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) در امور خارجی و سیاست امنیتی گفت که اتحادیه اروپا پیروزی طالبان در افغانستان را به رسمیت می شناسد و قصد دارد برای جلوگیری از بحران های بشردوستانه و مهاجرت با دولت جدید گفت و گو را آغاز کند.

یادآوری می کنیم، که در 15 اگوست طالبان اعلام کردند، که پس از ورود شبه نظامیانشان به پایتخت کابل، افغانستان را در کنترل خود دارند. رئیس جمهور اشرف غنی کشور را ترک کرد و این امر را تمایل به جلوگیری از خونریزی توضیح داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала