تیراندازی در فرودگاه کابل؛ یک افسر امنیتی افغان کشته شد

© AFP 2023 / -تیراندازی در فرودگاه کابل؛ یک افسر امنیتی افغان کشته شد
تیراندازی در فرودگاه کابل؛ یک افسر امنیتی افغان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
 نیرو های آلمان در افغانستان از تیراندازی در فرودگاه کابل و کشته شدن یک نظامی افغان خبر می‌دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، نیرو های آلمان در افغانستان در حساب کاربری خود در توییتر صبح سه شنبه از تیراندازی در فرودگاه کابل بین نیروهای امنیتی افغان و افراد ناشناس خبر داد و گفت در پی این حادثه یک مقام امنیتی افغان کشته شده است.

Мужчина тянет наверх девочку у аэропорта Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
ادامه ازدحام در نزدیکی فرودگاه کابل؛ 17 غیرنظامی زخمی شدند

نیروهای مسلح آلمان گفت: "صبح امروز بین نیروهای امنیتی افغان و افراد ناشناس در نزدیکی ورودی شمالی فرودگاه کابل تبادل آتش صورت گرفت. یک افسر امنیتی افغان کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند."

 در گزارش تصریح شده است که نیروهای آلمانی و آمریکایی نیز وارد اینتیراندازی شده اند، اما به هیچ یک از آنها آسیبی نرسیده است.

 کابل ، تنها راه خروج از افغانستان تحت کنترل طالبان است.

وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه با اعلام مرگ 7 تن در ازدحام و هرج و مرج اطراف کابل گفت: شرایط میدانی همچنان چالش برانگیز است اما ما هر کاری که بتوانیم برای مدیریت اوضاع و برقراری امنیت و ایمنی تا حد ممکن تلاش میکنیم.  

سفارت آمریکا در افغانستان به شهروندان این کشور توصیه کرد به سمت فرودگاه کابل نروند. در این توصیه آمده است: به خاطر تهدیدات امنیتی احتمالی در خارج از دروازه‌های فرودگاه کابل به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم از سفر به این فرودگاه و گیت‌های آن خودداری کنند.

دولت آلمان نیز به اتباع خود در افغانستان هشدار داد که به دلیل خطرات امنیتی در فرودگاه کابل حاضر نشوند.

در پانزدهم آگست، طالبان وارد کابل شد و به دنبال آن دولت غیرنظامی تحت حمایت آمریکا سقوط کرد. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه شبه نظامیان تلاش کنند و همین اوضاع فرودگاه بین المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала