هشدار شدید طالبان به آمریکا و کشور های غربی

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
آمریکا و دیگر کشورهای غربی در صورت عدم خروج نیروهای خود از افغانستان تا 31 آگوست، با عواقب جدی روبرو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی طالبان در گفتگو با اسکای نیوز با توجه به رو به اتمام گذاشتن زمان خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان نسبت به پیامدهای جدی ادامه اشغالگری آمریکایی‌ها در کشور هشدار داد و گفت: این واقعا یک خط قرمز برای ماست. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که 31 اوت 2021 زمانی است که تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند. اگر آنها این زمان را تمدید کنند، به معنای گسترش اشغالگری آنهاست و ضرورتی بر این کار نیست.

غنی  سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
پیشنهاد رهبر طالبان برای عفو اشرف غنی، صالح و محب

وی تاکید کرد که اگر آمریکا یا انگلیس به دنبال وقت اضافه برای ادامه تخلیه باشند، گروه شبه‌نظامی طالبان نمی پذیرد و اگر خروج تا زمان تعیین ضده صورت نگیرد با پیامدهای آن روبرو می‌شوند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: تمدید مهلت قانونی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به معنای عدم اعتماد بین دو طرف است. اگر آنها به دنبال تمدید اشغالگری باشند، باعث واکنشی از سوی ما می‌شوند.

اخیرا، تلگراف گزارش کرد که درجریان نشست گروه 7 که روز سه شنبه برگزار می‌شود، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است بایدن را به سمت تاخیر در خروج نیروهایش از افغانستان سوق دهد.

این روزنامه مدعی شد که وزرای انگلیسی به صورت محرمانه آمریکا را به سمت این مساله سوق داده‌اند که خروج نیروهایش را از افغانستان با هدف کاهش فشارها بر فرودگاه کابل به تعویق بیندازد. بایدن هم به خبرنگاران گفته که گفتگوهایی با مقام‌های نظامی آمریکا درباره احتمال تمدید ماموریت تخلیه افغانستان تا پس از مهلت 31 اوت 2021 در حال انجام است.

سهیل شاهین درباره اینکه چرا افغان‌ها هر کاری می‌کنند تا از کشور خارج شوند، گفت: این چیزی نیست که باعث نگرانی یا هراس شود. آنها می‌خواهند در کشورهای غربی ساکن شوند و این یک نوع مهاجرت اقتصادی است چون افغانستان کشوری فقیر است و 70 درصد از مردم کشور زیر خط فقر هستند به همین دلیل است که همه می‌خواهند در کشورهای غربی ساکن شوند تا زندگی بهتری داشته باشند. این چیزی نیست که باعث ترس و هراس یا نگرانی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала