طالبان: زنان فقط باید حجاب را رعایت کنند

© Photo / Jirgaزنان افغان
زنان افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان در بیاناتی اظهار داشته که آموزگاران و خبرنگاران زن به کارشان برگشته‌اند و چیزی از دست نداده‌اند. او گفته از زنان خواسته می‌شود که فقط حجاب را رعایت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی گروه طالبان درباره حقوق زنان نیز تاکید کرد و گفت: «زنان در دوران حکومت جدید طالبان چیزی از دست نمی‌دهند. تنها چیزی که باید رعایت کنند، حجاب است. همه زنان آن حقوقی را که شما در کشورتان دارید، دارند فقط حجاب اضافه می‌شود».

 قیمت برقع چادری در کابل 10 برابر شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
قیمت برقع "چادری" در کابل 10 برابر شد

به گفته وی، آموزگاران و خبرنگاران زن به کارشان برگشته‌اند و چیزی از دست نداده‌اند.

گزارش‌های رسانه ای اخیرا بر این محور بوده که بسیاری از زنان افغان نگران بازگشت به کار با دریافت دستور برای ماندن در خانه بوده‌اند. اسکای نیوز از قول "نجلا ایوبی"، قاضی و فعال افغان گزارش کرد که طالبان اخیرا یک زن را بابت آشپزی بدش به آتش کشیده است.

 اما به گفته شاهین "همه اینها اتفاق افتاده است. اما گذشته، گذشته است. بخشی از تاریخ ما شده است. حالا می‌خواهیم به آینده تمرکز کنیم".

سهیل شاهین درباره اینکه چرا افغان‌ها هر کاری می‌کنند تا از کشور خارج شوند، گفت: این چیزی نیست که باعث نگرانی یا هراس شود. آنها می‌خواهند در کشورهای غربی ساکن شوند و این یک نوع مهاجرت اقتصادی است چون افغانستان کشوری فقیر است و 70 درصد از مردم کشور زیر خط فقر هستند به همین دلیل است که همه می‌خواهند در کشورهای غربی ساکن شوند تا زندگی بهتری داشته باشند. این چیزی نیست که باعث ترس و هراس یا نگرانی باشد.

این در حالی است که امروز نیز در نتیجه تیراندازی افراد مسلح ناشناس در میدان هوایی کابل، یک سرباز افغان جان باخت و سه تن دیگر زخمی شدند

 یک مقام ناتو اعلام کرده که در یک هفته گذشته دست‌کم 20 نفر در میدان هوایی کابل یا اطراف آن کشته شده‌اند. برخی از آنها هدف گلوله قرار گرفته‌اند و برخی دیگر نیز بر اثر هجوم و ازدحام جمعیت جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала