طالبان: هیئتی برای مذاکره با امرالله صالح به پنجشیر اعزام شده است

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
عضو شوید
 سخنگوی طالبان می‌گوید که این گروه هیئتی را بری ملاقات با امرالله صالح به ولایت پنجشیر که به عنوان کانون مقاومت باقی مانده اعزام نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی گروه طالبان اظهار داشت که آنها یک هیئت را به ولایت پنجشیر جهت مذاکره در خصوص وضعیت این ولایت اعزانم نموده اند که قرار است با امرالله صالح و دیگر بزرگان پنجشیر ملاقات کند.

سهیل شاهین اظهار کرد: ما هیاتمان را برای مذاکرات به پنجشیر فرستاده‌ایم. بنا براین انتخاب به عهده آنهاست. اگر آنها آشتی را رد کرده و به سراغ درگیری بروند این تصمیم آنهاست. در آن مرحله ما مجبور خواهیم شد واکنش نشان دهیم. در غیر این صورت سیاست ما صلح و آشتی است. ما از قبل یک گروه از علمای مذهبی را برای مذاکره با آنها و حل این مساله از طریق گفتگو فرستاده‌ایم.

سخنگوی طالبان همچنین تایید کرد که مذاکرات با صالح ادامه دارد. به گفته سهیل شاهین، طالبان امیدوار است که روسیه و دیگر کشورهای همسایه افغانستان به بازسازی این کشور کمک کنند.

شاهین بیان کرد: ما با کشورهای همسایه شامل روسیه نه فقط اکنون بلکه برای سالهای زیادی رابطه داریم. همه آن را می دانند. ما این روابط را ادامه خواهیم داد و امیدواریم این روابط را تقویت کرده و قدرتمند تر کنیم و ما امیدواریم که آنها در بازسازی و ساختن افغانستان مشارکت داشته باشند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
مجاهد: تلاش برای حل مسالمت‌آمیز موضوع پنجشیر ادامه دارد

پیشتر طالبان،  اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و امرالله صالح، معاون رئیس جمهور را عفو کرده و از آنها می‌خواهد در صورت تمایل به کشور بازگردند.

رهبر طالبان گفت: بین طالبان و اشرف غنی، امرالله صالح و حمدالله محب (مشاور امنیت ملی) دشمنی وجود ندارد.

در همین حال ذبیح الله مجاهد، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز ضمن تایید محاصره ولایت پنجشیر تاکید کرد که این گروه تلاش دارد مسئله از طریق مسالمت‌آمیز حل شود.

مجاهد با اظهار اینکه بزرگراه سالنگ نیز بر روی رفت و آمد باز شده است، تاکید کرد که طالبان «تلاش دارد تا مشکل از طریق مسالمت‌آمیز حل شود».

«احمد مسعود» فرزند «احمد شاه مسعود» قهرمان ملی افغانستان به‌تازگی اعلام کرده است که برای صلح با طالبان و تشکیل حکومت مشارکتی تمایل دارد اما تحمیل زور و استفاده از سلاح را نمی‌پذیرد.

 طالبان اعلام کرد که به همه مقامات دولت سابق افغانستان از جمله اشرف غنی عفو داده است و به آنها اطمینان داد که می‌توانند برگردند و در افغانستان زندگی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала