اعتراف کاخ سفید؛ روند تخلیه را کند کردیم که قدرت افغانستان تضعیف نشود

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraاعتراف کاخ سفید؛ روند تخلیه را کند کردیم که قدرت افغانستان تضعیف نشود
اعتراف کاخ سفید؛ روند تخلیه را کند کردیم که قدرت افغانستان تضعیف نشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا گفته است که در تخلیه نیروها از کابل تردید داشت، زیرا ترس از ایجاد بحران اعتماد در دولت افغانستان را داشت، اما این طرح کمک نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، جک سالیوان، مشاور شورای امنیت ملی امریکا، در مورد تخلیه از کابل گفت: "تصمیم گرفتیم که سرعت روند خروج را کاهش دهیم تا قدرت را در افغانستان تضعیف نکینم، اما این کار کمکی نکرد، این را اعتراف می‌کنیم."

پنتاگون جزئیات تازه درمورد میدان هوایی کابل نشر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2021
پنتاگون جزئیات تازه درمورد میدان هوایی کابل نشر کرد

گفتنیست که تمام سرحدات افغانستان درحال حاضر در تصرف طالبان است. تنها جایی که نیروهای امریکایی و ناتو در آن حضور دارند میدان هوایی کابل است.
اوضاع در افغانستان به‌ویژه در ده روز اول ماه اگست بدتر شد، زمانی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) حملات خود را علیه نیروهای دولتی تشدید کردند. تنها ولایت که طالبان آن را نتوانسته اند به تصرف خود دربیاورند، ولایت پنجشیر در شمال شرقی کابل است. در تاریخ 15 اگست طالبان وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی روز یکشنبه قبل از ورود نیرو‌های طالبان به کابل، افغانستان را به مقصد تاجیکستان ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند! با این حال تاجیکستان غنی را نپذیرفت و او مجبور شد امارات متحده عربی را برای پناه بردن انتخاب کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала