آمریکا: در شبانه‌روز گذشته 11 هزار نفر از افغانستان خارج ساخته شدند

© REUTERS / Sgt. Victor Mancilla/U.S. Marine Corpsآمریکا: در شبانه‌روز گذشته 11 هزار نفر از افغانستان خارج ساخته شدند
آمریکا: در شبانه‌روز گذشته 11 هزار نفر از افغانستان خارج ساخته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
 ایالات متحده اعلام کرده که در 24 ساعت گذشته نزدیک به 11 هزار نفر از افغانستان بیرون بردهشده‌اند و شمار اتخلیه شدگان از افغانستان از آغاز روند تخلیه در 14 آگست به بیش از 48هزار نفر رسیده است.

 به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید در ادامه گزارش دهی از روند تخلیه در افغانستان اعلام کرده ایالات متحده از حدود 48 هزار نفر را از افغانستان از زمان آغاز عملیات خروج (از این کشور) تخلیه نموده است

به گفته کاخ سفید، آمریکا نقش کشور‌هایی مانند قطر و آلمان را در حمایت از روند خروج از افغانستان قدردانی می‌کند.

اعتراف کاخ سفید؛ روند تخلیه را کند کردیم که قدرت افغانستان تضعیف نشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
اعتراف کاخ سفید؛ روند تخلیه را کند کردیم که قدرت افغانستان تضعیف نشود

منابع کاخ سفید با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته نزدیک به 11 هزار نفر از افغانستان خارج شده‌اند، گفت: شمار افرادی که از آغاز روند تخلیه در 14 آگست تا امروز (24 آگست) به بیش از 48هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز در بیاناتی با تاکید بر ارتباط نزدیک و فوری با طالبان در جریان عملیات تخلیه، گفت: با این حال، هیچ گشت مشترکی با طالبان انجام نمی‌دهیم.

سخنگوی پنتاگون در خصوص شمار آمریکایی‌هایی که از افغانستان خارج شده‌اند، افزود:‌ دائما در حال تغییر است، بنابراین نمی توانم در حال حاضر عدد دقیقی ارائه کنم.

 

گفتنی است آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در سخنانی از خارج ساختن حدود ۳۰ هزار نفر از افغانستان تا کنون خبر داده بود.

بلینکن به شبکه فاکس نیوز گفته بود: اوضاع در کابل به شدت بهم ریخته است و ما جمعی از مردم را دیده ایم که در نزدیکی فرودگاه حضور داشته اند.

گفتنی است که اشرف غنی با نزدیک شدن طالبان به دروازه‌های شهر کابل، به همراه حمدالله محب و فضل‌محمود فضلی از افغانستان فرار کرد. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که او در عمان مسکن‌گزین شده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала