قریشی: جامعه جهانی باید برای حفظ روابط با طالبان تلاش کند

© AP Photo / B.K. Bangashقریشی: جامعه جهانی باید برای حفظ روابط با طالبان تلاش کند
قریشی: جامعه جهانی باید برای حفظ روابط با طالبان تلاش کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان در اظهاراتی به جامعه جهانی توصیه کرده تا ارتباطات با طالبان را همچنان حفظ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان  در صحبت با رسانه های خبری کشورش اظهار داشت: «جامعه بین‌الملل باید همچنان ارتباطش را با طالبان افغانستان حفظ کند».

پاکستان: اجازه ورود بیشترمهاجران افغان را نخواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
پاکستان: اجازه ورود بیشترمهاجران افغان را نخواهیم داد

وی همچنین بار دیگر بر ضرورت یک تخلیه امن از افغانستان تاکید کرد و افزود، درباره اوضاع در این کشور جنگ زده با همتایانش از سویدن، بلژیک، ترکیه و دانمارک گفتگو داشته است.

وزیر خارجه پاکستان همچنین در گفتگویی با شبکه خبری الجزیره گفت: دولت اسلام آباد حتی در لیست کشورهایی که به خروج مردم از افغانستان کمک می‌کنند، دیده نمی‌شود و برای همین از اینکه تلاش‌هایش در خارج کردن مردم از افغانستان از سوی جامعه بین‌الملل نادیده گرفته شده است، متاسف است.

وی همچنین گفت: پاکستان به دنبال یک دولت فراگیر در افغانستان است که پس از سقوط کابل بتواند به ثبات این کشور کمک کند. افغانستان هنوز یک کشور چند قومیتی است. پشتون‌ها و دیگر اقوام در این کشور ساکن هستند. دولتی که در افغانستان روی کار می‌آید باید یک دولت بسیط و جامع باشد.

وزیر خارجه پاکستان با اشاره با اینکه کشورش و سایر همسایگان در منطقه به دنبال صلح و ثبات در افغانستان هستند، از بابت فعالیت نیروهای ضد صلح و مشکل ساز در این کشور ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: ما نمی‌خواهیم افغانستان به مامنی برای تروریست‌ها بدل شود. قرار است به ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران بروم تا به یک اجماع نظر منطقه‌ای درباره افغانستان دست پیدا کنیم. من با همتای چینی خود اخیرا درباره مساله و تحولات افغانستان گفتگو داشتم.

قریشی همچنین افزود، پاکستان به تحلیه مردم از جمله دیپلمات‌ها و کارمندان سازمان‌های بین‌المللی از افغانستان کمک می‌کند. در مجموع 542 تبعه خارجی و 91 شهروند پاکستانی به صورت ایمن از افغانستان خارج شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала