چین: ارتش امریکا و بریتانیا باید پاسخگوی نقض حقوق بشر در افغانستان باشد

© https://twitter.comچین: ارتش امریکا و بریتانیا باید پاسخگوی نقض حقوق بشر در افغانستان باشد
چین: ارتش امریکا و بریتانیا باید پاسخگوی نقض حقوق بشر در افغانستان باشد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و سایر کشورها باید در قبال نقض حقوق بشر توسط ارتش‌های خود در افغانستان پاسخگو شوند.

ذبیح الله مجاهد: 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
ذبیح الله مجاهد: 80 درصد مطمئن هستم که در پنجشیر هیچ جنگی رخ نخواهد داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، چن شو نماینده دائم چین در مقر سازمان ملل در ژنو امروز (سه‌شنبه) گفت ایالات متحده و متحدانش باید به خاطر آنچه نقض حقوق بشر در افغانستان می‌خوانند، در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرند. 

وبگاه خبری «هیل» به نقل از رویترز گزارش داد نماینده چین در سازمان ملل متحد در یک نشست شورای حقوق بشر این نهاد در خصوص افغانستان گفت: ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کشورهای دیگر باید در قبال نقض حقوق بشر توسط ارتش‌های خود در افغانستان در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرند و سیر جلسه کنونی باید این موضوع را پوشش دهد.

وی افزود: ایالات متحده و سایر کشورها تحت پرچم دموکراسی و حقوق بشر مداخلات نظامی را در سایر کشورهای مستقل انجام می‌دهند و مدل خود را بر کشورهایی با تاریخ و فرهنگ بسیار متفاوت تحمیل می‌کنند.

این اظهارات در حالی منتشر شده که آمریکا و متحدانش در تلاش برای خارج کردن نظامیان و شهروندان خود از افغانستان پس از تسلط طالبان بر کابل هستند. 

چین کشورهای غربی را به دلیل نقش آن‌ها در جنگ ۲۰ ساله افغانستان و خروج بی‌برنامه و آشفته متعاقب آن که منجر به سقوط کابل  شد، محکوم کرده است.

 وزارت امور خارجه چین روز جمعه تأکید کرد مداخلات نظامی آمریکا در دیگر کشورها راه به جایی نمی‌برند.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی این وزارتخانه در نشستی خبری گفت از «سندروم ویتنام» در قرن گذشته تا «سندروم افغانستان» در قرن حاضر، آمریکا به‌دنبال تغییر دیگر کشورها بر اساس امیال خود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала