تفاوت طالبان امروز با 20 سال پیش از دید سخنگوی این گروه

© https://twitter.comتفاوت طالبان امروز با 20 سال پیش از دید سخنگوی این گروه
تفاوت طالبان امروز با 20 سال پیش از دید سخنگوی این گروه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر می گوید، که ما 20 سال پیش دیدیم دنیا چگونه بود و طالبان هم نظر به تغییر جهان تغییر کرده است. 
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: امریکایی ها باید به موقع این کشور را ترک کنند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: امریکایی ها باید به موقع این کشور را ترک کنند 

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر درباره تفاوت طالبان امروز با طالبان 20 سال پیش چنین دیدگاهش را در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک بیان می کند: ما 20 سال پیش دیدیم دنیا چگونه بود. ناگفته نماند که جنگ جاری در کشور ادامه دارد. همانطور که می دانید ، کشور تقسیم شد. و حتی کابل ، با وجود مساحت کم ، بین شش سازمان مختلف تقسیم شد. و هر طرف در منطقه خود از اعتماد و نفوذ برخوردار بود و هرکسی آنچه را که می خواست انجام می داد. همچنین یک موضوع مهم دیگر مربوط به رویارویی داخلی است و کابل ویران شد. کی نابودش کرد؟! مردم برای خود ، فرزندان و اموال احساس امنیت نمی کردند. افغانستان به خانه ای تبدیل شده که در آتش سوخت. و منطقی است که در ابتدا لازم است کل کشور را متحد کرده و سپس مشکلاتی را که توسط دستان ماجراجویان نظامی ایجاد شده است ، برطرف کنید. ما موظف هستیم این مشکلات را حل کنیم ، اما متأسفانه جامعه بین المللی جز با تحریم و تهدید به مردم افغانستان کمک نکرد. امروزه همه چیز تغییر کرده است ، و حتی کل جهان دستخوش تغییرات اساسی شده است ، و لازم است در شرایط تغییر یافته جدید، عاقلانه کار کرد.

او همچنان در پاسخ این پرسش که چرا برخی از مردم هنوز سعی می کنند از کشور فرار کنند، در حالی که طالبان امنیت آنها را تضمین کرده است؟ گفت: حدود سه یا حتی پنج سال پیش مهاجرت آغاز شد و جوانان شروع به فرار دسته جمعی از کشور کردند. آنها در آب غرق شده بودند و این بی توجه نبود. جوانان خود را در چنگال مرگ انداختند ، فقط برای رسیدن به کشورهای غربی. آنها گفتند "چون ما در جنگ غرق شده ایم ، چرا از اینجا فرار نکنیم." مشکل اینجاست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала