پنتاگون: از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ سرباز امریکایی کشته نشده‌است

© REUTERS / US MARINESپنتاگون: از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ سرباز امریکایی کشته نشده‌است
پنتاگون: از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ سرباز امریکایی کشته نشده‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده امریکا می‌گوید که از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، هیچ سرباز امریکایی در این کشور کشته نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در یک نشست توجیهی درباره اوضاع افغانستان، گفت: از تاریخ 14 اگست هیچ سرباز امریکایی کشته نشده است. ما فقط از یک مورد جراحت جزئی اطلاع داریم. من هیچ اطلاعی از شهروندان امریکایی که ممکن کشته شده باشند، را ندارم. ما از تلفات احتمالی شهروندان امریکایی اطلاعی نداریم.

آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.

از تاریخ 14 آپریل که  جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала