شویگو: روسیه شهروندان خود و اوکراینی ها را از افغانستان خارج می‌کند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
 وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که هواپیمای نظامی این کشور که جهت عملیات تخلیه عازم افغانستان شده است علاوه بر روس ها، شهروندان اوکراین را نیز از افغانستان بیرون خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خروج بیش از 500 شهروند این کشور، اوکراین و سایر کشور های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی CSTO را از افغانستان باهواپیماهای ترانسپورتی- نظامی کشورش ترتیب داده است.

گفته شده است که برای انجام این کار، یک گروه هوایی از چهار هواپیمای نظامی تشکیل شده که در میدان هوایی واقع اولیانوفسک، آماده پرواز می‌باشند. تیم های پزشکی نظامی و همچنین ذخیره آب، غذا و پتو در هواپیما فراهم شده است.

شایگو: دستیابی طالبان به سلاح‌های زیاد، تهدید به روسیه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
شایگو: دستیابی طالبان به سلاح‌های زیاد، تهدید به روسیه است

اوضاع در افغانستان به ویژه در هفته های اخیر حادتر شده است. شبه نظامیان طالبان (ممنوع در روسیه)  حملات سریعی را در سراسر کشور آغاز کردند و تمام گذرگاه های مرزی را اشغال ، و در 15 آگست بدون هرگونه درگیری وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی ، رئیس جمهور افغانستان از کشور فرار کرد ت ، به گفته وی ، "از کشتار جلوگیری شود".

شامگاه 16 آگست، محمد نعیم، نماینده دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و چگ.نگی حکومت در این ایالت در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

بسیاری کشورها اقدام به تخلیه سفارتخانه هایشان و خروج شهروندان و کارکنان خود از افغانستان پس از سقوط روز یکشنبه کابل و تصرف این شهر و کاخ ریاست جمهوری بدست نیروهای طالبان کردند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز چهارشنبه (25 آگست) اعلام که ایالات متحده در مسیر تکمیل تخلیه کلیه نیروها و پرسنل آمریکایی از افغانستان تا قبل از موعد مقرر (31 آگست) است.

وی به شمار افراد خارج شده از افغانستان اشاره کرد و گفت که ظرف 10 روز گذشته بیش از 70 هزار تن افغانستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала