ترامپ: هزاران آمریکایی در افغانستان به گروگان گرفته شده است

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
 رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرده که هزاران آمریکایی در افغانستان به گروگان گرفته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه ای گفت: «چگونه بایدن توانست در شرایطی که هزاران آمریکایی در گروگان به سر می برند، ارتش ما را مجبور به فرار از میدان جنگ در افغانستان و ترک آن کشور می کند».

دونالد ترامپ  رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
ترامپ: ارتش افغانستان برای دالر جنگید نه برای دفاع جمهوری

رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: بایدن افغانستان را تسلیم تروریست‌ها کرده و با خارج کردن نظامیان پیش از شهروندانمان اجازه داده تا هزاران آمریکایی آنجا بمانند و بمیرند. اکنون ما متوجه شده‌ایم که از مجموع 26 هزار فردی که از افغانستان تخلیه شده است، تنها 4000 تن آنها  آمریکایی هستند.

گفتنی است اخیرا نشریه پولیتیکو گزارشی را منتشر کرد که با استناد به یک سند افشا شده از وزارت خارجه آمریکا، شمار افراد تخلیه شده از کابل را بر حسب ملیت تفکیک کرده بود.

براساس آن، ظرف 24 ساعت تا ساعت سه عصر روز دوشنبه، 6425 افغان به دست نیروی هوایی آمریکا تخلیه شدند و در مقایسه با آن تنها 483 شهروند آمریکایی و هشت تن از دیگر کشورها بودند. بدین ترتیب، شمار کلی از زمان آغاز این عملیات 4407 آمریکایی، 21 هزار و 533 افغان و 642 تن از کشورهای ثالث میشود.

 گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز چهارشنبه (25 آگست) اعلام کرد که ایالات متحده در مسیر تکمیل تخلیه کلیه نیروها و پرسنل آمریکایی از افغانستان تا قبل از موعد مقرر (31 آگست) است.

وی به شمار افراد خارج شده از افغانستان اشاره کرد و گفت که ظرف 10 روز گذشته بیش از 70 هزار تن افغانستان را ترک کردند.

رئیس جمهور آمریکا به مساله تمدید زمان تخلیه نیروها از افغانستان اشاره کرد و گفت که خروج نیروهای آمریکایی تا تاریخ تعیین شده به پایان می‌رسد ولی این مساله را به همکاری طالبان منوط دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала