بایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است
بایدن: داعش دنبال حمله به نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
 رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تهدیدات تروریستی علیه نیروهای کشورش اظهار داشت:  گروه تروریستی داعش به دنبال هدف قرار دادن فرودگاه کابل، نیروهای ما، نیروهای متحد و غیرنظامیان بی گناه است.

 به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا کنفرانس خبری در کاخ سفید مدعی شد که گروه "داعش خراسان"، (شاخه داعش در افغانستان) در تلاش برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی، نیروهای ائتلاف و غیرنظامیان در فرودگاه کابل است.

سالیوان: بایدن قصد ندارد با رهبری طالبان صحبت کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
سالیوان: بایدن قصد ندارد با رهبری طالبان صحبت کند

وی تصریح کرد: هرچه آمریکایی‌ها بیشتر در افغانستان بمانند، خطر فزاینده حمله گروه تروریستی داعش خراسان افزایش خواهد یافت. هرچه زودتر بتوانیم کار (عملیات تخلیه) را تمام کنیم ، بهتر است. هر روز از عملیات، خطرات بیشتری را برای نیروهای ما به همراه دارد. هر روز که در آنجا هستیم، روز دیگری است و می‌دانیم که داعش (خراسان) به دنبال حمله به فرودگاه (کابل) و نیروهای آمریکایی و متحدانش است.

وی در ادامه گفت که تا کنون بیش از 70 هزار نفر از فرودگاه کابل انتقال یافته‌اند و قادر به پایان عملیات خروج تا پایان ماه جاری میلادی (6 روز دیگر) هستیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «مشروعیت هر دولت آتی در افغانستان را بر اساس رفتارش تعیین خواهیم کرد و طالبان را از طریق اقداماتش مورد ارزیابی قرار می‌دهیم».

بایدن همچنین گفت که از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه خواسته تا گزارشی درباره تعداد آمریکایی‌های باقیمانده در افغانستان ارائه دهد.

بر اساس گزارش‌ها، در حالی که ده‌ها هزار افغان در انتظار ویزا از سوی آمریکا برای ترک افغانستان هستند، هزاران شهروند آمریکایی هنوز در کابل بوده و قادر به پیدا کردن مسیری امن از میان جمعیت انبوه افغانستانی‌ها و ایست و بازرسی‌های نیروهای طالبان برای رسیدن به فرودگاه، نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала