رسانه: آمریکا قادر به تخلیه همه همکاران افغان خود نیست

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraرسانه: آمریکا قادر به تخلیه همه همکاران افغان خود نیست
رسانه: آمریکا قادر به تخلیه همه همکاران افغان خود نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
یک مقام بلند پایه آمریکا گفته است که واشنگتن توانایی بیرون بردن همه همکاران افغان خود از آن کشور را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان با استناد از یک مقام ارشد کاخ سفید نوشت: مقامات ایالات متحده برغم اینکه می دانند که رویدادها در افغانستان به سرعت در حال تغییر است، اما آنها نمی توانند بسیاری از افغان هایی را که به نیرو های آمریکایی کمک کرده اند از کابل خارج کنند.

اعتراف کاخ سفید؛ روند تخلیه را کند کردیم که قدرت افغانستان تضعیف نشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
اعتراف کاخ سفید؛ روند تخلیه را کند کردیم که قدرت افغانستان تضعیف نشود

وی توضیح داد که این مشکل "صرفنظر از زمان تخلیه خود ما و زمانی که طالبان (ممنوع در روسیه) کنترل بر فرودگاه کابل را در دست بگیرند،همچنان پابرجا خواهد بود".

او گفت، علیرغم اینکه بیش از 70 هزار غیرنظامی در 10 روز گذشته از فرودگاه پایتخت افغانستان تخلیه شده اند، اما این رقم حتی در حالت ایده آل به شمار افرادی که باید از افغانستان تخلیه شوند نیز نزدیک نمی شود. به گفته وی ، شمار زیادی ازاین 70 هزار نفر نه با ایالات متحده بلکه با متحدان اروپایی آن همکاری داشتند.

در همین حال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (25 آگست) گفت که ایالات متحده در مسیر تکمیل تخلیه کلیه نیروها و پرسنل آمریکایی از افغانستان تا قبل از موعد مقرر (31 آگست) است.

وی به شمار افراد خارج شده از افغانستان اشاره کرد و گفت که ظرف 10 روز گذشته بیش از 70 هزار تن افغانستان را ترک کردند.

رئیس جمهور آمریکا به مساله تمدید زمان تخلیه نیروها از افغانستان اشاره کرد و گفت که خروج نیروهای آمریکایی تا 31 آگست به پایان می‌رسد ولی این مساله را به همکاری طالبان منوط دانست.

وی عنوان داشت: این موضوع مشروط به این است که طالبان مانع تلاش‌های آمریکا برای تخلیه نیروها و افراد نشوند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از نحوه عملیات تخلیه در افغانستان در سخنانی گفت، دولت جو بایدن در حال انتقال هزاران "تروریست" از افغانستان به آمریکاست، در حالی که آمریکایی‌ها را آنجا می‌گذارد تا "بمیرند."

ترامپ گفت:  بایدن افغانستان را تسلیم تروریست‌ها کرده و با خارج کردن نظامیان پیش از شهروندانمان اجازه داده تا هزاران آمریکایی آنجا بمانند و بمیرند».

او گفت، اکنون ما متوجه شده‌ایم که از مجموع 26 هزار فردی که از افغانستان تخلیه شده است، تنها 4000 تن آمریکایی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала