احتمال ارائه اقامت ویژه به پناهندگان افغان در کوریای جنوبی

© Sputnik / Alexey Zhidakov /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال ارائه اقامت ویژه به پناهندگان افغان در کوریای جنوبی
احتمال ارائه اقامت ویژه به پناهندگان افغان در کوریای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
 کوریای جنوبی از احتمال ارائه مجوز اقامت ویژه برای همکاران افغان آن کشور خبر داده است.

 به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون KBS  کوریای جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد که وزیر عدلیه این کشور  در صحبت به خبرنگاران در سئول  اعلام کرد که شهروندان افغان مقیم جمهوری کوریا می توانند مجوز اقامت ویژه دریافت کنند. این سند می‌تواند تا زمانی که وضعیت در خانه به حالت عادی بازگردد در این کشور بمانند.

 دعوت طالبان از کوریای جنوبی برای استخراج معادن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
دعوت طالبان از کوریای جنوبی برای استخراج معادن افغانستان

گفته شده است که وزیر عدلیه این کشور در حال بررسی امکان اعطای مجوز اقامت ویژه به افغان های مقیم کوریای جنوبی است. در سال گذشته در مورد شهروندان میانماری چنین بود.

در همین حال "سو هون"، مشاور امنیت ملی کوریای جنوبی به پارلمان این کشور گفته که سئول در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای ارائه پناهندگی به افغان‌هایی است که با شهروندان کوریای  جنوبی‌در کابل همکاری داشته‌اند که شامل احتمال پذیرش آنها در سئول می‌شود.

 در همین حال، وزیر خارجه کوریای جنوبی نیز گفت: در 20 سال گذشته، کوریای جنوبی پروژه‌های مختلف بشردوستانه‌ای را از جمله ساخت یک بیمارستان در افغانستان انجام داده است. تعدادی از افغان‌ها در این پروژه‌ها حضور داشته‌اند. دولت سئول در حال بررسی راه‌های مختلف برای تامین امنیت افغان‌هایی است که به این کشور کمک کرده‌اند.

وی پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا از سئول خواسته تا از پایگاه‌های نظامی آمریکا در کوریای جنوبی برای اسکان افغان‌هایی که خارج شده‌اند، استفاده کند.

این در حالی است که طالبان اعلام کرد، افغانستان و کوریای جنوبی می‌توانند به صورت مشترک از حوزه‌های معدنی بکر این کشور بهره ببرند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی انگلیسی زبان طالبان و عضو کمیسیون فرهنگی این گروه شبه‌نظامی در گفتگویی با یونهاپ گفت: افغانستان منابع معدنی بکری دارد. کوریای جنوبی به عنوان سازنده پیشروی جهانی در حوزه الکترونیک می‌تواند با ما در صنعت معدن همکاری کند. ما می‌توانیم به عنوان کریدور اقتصادی، کوریای جنوبی و کشورهای آسیای میانه را به یکدیگر متصل کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала