روسیه: موضوع آموزش دانشجویان افغانستان حل می شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه موضوع آموزش دانشجویان افغانستان حل می کند
 روسیه موضوع آموزش دانشجویان افغانستان حل می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
وزیر علوم و آموزش عالی روسیه گفت که موضوع آموزش دانشجویان افغان در فدراسیون روسیه در حال حل شدن است.

به گزارش اسپوتنیکف والری فالکوف وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، روز چهارشنبه (25- آگست) در حاشیه مجمع Technoprom-2021، در نووسیبیرسک به خبرنگاران گفت که موضوع آموزش دانشجویان افغان در فدراسیون روسیه در حال حل شدن است، در صورت لزوم، آنها از راه دور تحصیل خواهند کرد.

والری فالکوف گفت: "ما 1400 نفر دانش آموز داریم که برخی از آنها در افغانستان و تعدادی دیگر آنها اینجا هستند. بنابراین، ما در حال حاضر این موضوع را در نظر گرفته و آن را مطالعه می کنیم و افزود که در مورد آموزش از راه دور، هیچ استثناء وجود ندارد و ما اعلام کردیم کسانی که نمی توانند بیایند- آماده سازماندهی آموزش برای آنها  میسرخواهند بود."

فالکوف در 20 آگست، گفت که 1،441 دانشجو از افغانستان در روسیه تحصیل می کنند، اما اقدامات حمایتی خاصی در ارتباط با وضعیت وطن آنها در سطح فدرال در فدراسیون روسیه انجام نمی شود. وزیر در عین حال افزود: "خود دانشگاهی ها این حق را دارند و بسیاری از آنها، بر اساس عوامل و شرایط مختلف، چنین اقدامات حمایتی را برای دانشجویان خارجی به طور کلی و برای دانشجویان یک کشور خاص آغاز می کنند."

اخراج نزدیک به 2.5 هزاردانشجوی خارجی از آغاز سال تحصیلی تاکنون از دانشگاه های روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2020
اخراج نزدیک به 2.5 هزار دانشجوی خارجی از آغاز سال تحصیلی تاکنون از دانشگاه های روسیه 

پیش از این در 24 آگوست، سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که در حال بررسی اعزام دانشجویانی از افغانستان برای تحصیل به روسیه است.

 سفارت روسیه در کابل در فیس بوک نوشت: "در ارتباط با اطلاعات غلط در مورد انتقال دانشجویان افغان برای تحصیل در روسیه، به شما اطلاع می دهیم که این موضوع در حال بررسی است و پروازهای دانشجویی در ماه سپتامبر درخواست می شود."

در همین حال، دانشجویان افغان در رابطه با ترس از اخراج پس از پایان تحصیلات خود به مدافعان حقوق بشر روسی مراجعه می کنند. "دانشجویان افغان که در روسیه تحصیل می کنند با پذیرش آنلاین کمیته کمک مدنی (که به عنوان نماینده خارجی در فدراسیون روسیه شناخته شده است) تماس گرفتند.

دریا مانینا، سخنگوی معاونت مدنی (Grazhdanskogo sodeystviya)، در 24 آگست به خبرنگاران گفت آنها می ترسند که پس از اتمام ویزای دانشجویی اخراج شوند.  

وی خاطرنشان کرد که به گفته وزارت امور داخله، حدود 8 تا 10 هزار افغان در روسیه زندگی می کنند که از این میان تنها 256 نفر دارای سند پناهندگی هستند و 514 افغان دارای سند پناهندگی موقت (به مدت یک سال) هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала