آغاز تخلیه شهروندان روسی از افغانستان

© Photo / Carl Montgomeryآغاز تخلیه شهروندان روسی از افغانستان
آغاز تخلیه شهروندان روسی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چهار طیارۀ حامل شهروندانی از روسیه و چند کشور دیگر، کابل را به مقصد روسیه ترک کردند.

به گزارش اسپوتنیک، چهار طیارۀ وزارت دفاع روسیه که برای خارج کردن اتباع روسیه، ازبکستان، اوکراین و کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی به کابل اعزام شده بودند، دقایقی پیش میدان هوایی بین‌المللی کابل را به سمت روسیه ترک کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار طیاره نظامی-ترابری وزارت دفاع روسیه حامل شهروندانی از روسیه، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (بلاروس، قرقیزستان و تاجکستان)، ازبکستان و اوکراین از میدان هوایی کابل پایتخت افغانستان به سمت روسیه پرواز کرده و به سمت روسیه در حال حرکت هستند.

وزارت دفاع روسیه همچنان گفته است که طیاره نظامی-ترابری وزارت دفاع روسیه در میدان هوایی شهر گیسار نشست کرد و شهروندان تاجکستانی که از افغانستان تخلیه شده‌اند، را تحویل داد.

طبق گزارش‌ها، دو طیاره وزارت دفاع روسیه دقایق پیش به فرودگاه کانت نشست کرد و شهروندان قزقیزستانی را که از افغانستان تخلیه شده‌اند، تحویل داد.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала