تاشکند: طالبان عامل غیر قابل انکار در جامعه افغانستان است

© Fotolia / Pavel Parmenovتاشکند: طالبان عامل غیر قابل انکار در جامعه افغانستان است
تاشکند: طالبان عامل غیر قابل انکار در جامعه افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
عضو شوید
وزارت خارجه اوزبیکستان گفته است که طی چند سال گذشته با طالبان در ارتباط بوده اند.

به گزارش اسپوتنیک، فرهود آرزیف معاون اول وزارت خارجه اوزبیکستان روز پنجشنبه اعلام کرده است کرده است که در کشورش به این واقعیت می‌بینند که طالبان حکومت افغانستان را کنترول می‌کنند و تاشکند چندین سال است که با طالبان در تماس است و این جنبش را به عنوان یک عامل مسلم در جامعه افغانستان می‌شناسد.

میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
طالبان برای اداره میدان هوایی کابل از ترکیه درخواست کمک کرد

وی گفت: "طالبان در قدرت آمدن، می‌شود گفت که تمام افغانستان را تحت کنترول دارند.
آرزیف خاطر نشان کرد که اوزبیکستان در طی چند سال با طالبان در تماس بوده است: و ما البته طالبان را یک عامل مسلم در جامعه افغانستان می دانیم.
معاون وزیر خارجه اوزبیکستان گفت: "ما از تشکیل دولتی که منافع تمام گروه‌ها در آن باشد و از طریق مذاکرات مسالمت آمیز به دست می آورد حمایت می کنیم. ما همیشه به این فکر بوده ایم که مشکل افغانستان با زور حل نخواهد شد."
در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала