توقف همه پروازهای استرالیا از افغانستان

© AP Photo / Wali Sabawoonتوقف همه پروازهای استرالیا از افغانستان
توقف همه پروازهای استرالیا از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
استرالیا اعلام کرده است، که این کشور همه پروازهای خود از فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان را متوقف کرده است.

مقام های امریکا نام های امریکایی ها و افغانستانی ها را برای ورود به میدان هوایی به طالبان داده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
مقام های امریکا نام های امریکایی ها و افغانستانی ها را برای ورود به میدان هوایی به طالبان داده اند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرده که این کشور همه پروازهای خود از فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان را متوقف کرده است.

نخست وزیر استرالیا توقف پروازهای این کشور از افغانستان را پس از انفجار تروریستی و بزرگ روز گذشته در اطراف فرودگاه کابل اعلام کرد.

این موضوع را وزیر دفاع استرالیا نیز اعلام کرده و ضمن اعلام نگرانی نسبت به اوضاع افغانستان اعلام کرده فعلاً امکان خروج افراد باقی مانده از افغانستان وجود ندارد.

وزیر دفاع استرالیا در عین حال گفته است که پیش از حملات تروریستی اخیر در فرودگاه کابل، عمده نیروهای نظامی استرالیا از افغانستان خارج شده بودند و ماموریت خروج نیروهای نظامی تقریباً به پایان رسیده، هر چند برخی اتباع استرالیایی هنوز در افغانستان هستند.

وزیر دفاع استرالیا در عین حال از اتباع استرالیایی باقی مانده در افغانستان خواسته است تا از فرودگاه کابل دور شوند، چون حملات بیشتر نیز پیش بینی شده است.

روز گذشته انفجار بمب در محل تجمع شهروندان افغانستان در مجاورت فرودگاه کابل به کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر انجامید.

منابع میدانی تائید کردند که ۹۰ نفر از قربانیان این حادثه تروریستی را شهروندان افغانستان و بقیه نیز از میان نظامیان آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل بوده اند.

گروه طالبان این انفجار را محکوم کرده و همزمان گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала