واکنش مسکو به انفجار خونین میدان هوایی کابل

© Sputnik / Kirill Kallinikovواکنش مسکو به انفجار خونین میدان هوایی کابل
واکنش مسکو به انفجار خونین میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه در واکنشی خواستار عادی سازی زودهنگام اوضاع در افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که حملات تروریستی در نزدیکی میدان هوایی کابل که منجر به جان باختن بیش از 100 تن و زخمی شدن بیش از 200 تن شد، تلاشی از سوی تروریست‌ها برای پیچیده‌تر کردن اوضاع دشوار در افغانستان است. روسیه خواستار عادی سازی زودهنگام اوضاع در این کشور است.

وی می‌گوید: حملات که در جریان تخلیه نیروهای خارجی از افغانستان انجام شده است، تلاشی از سوی تروریست‌ها برای پیچیده‌تر کردن اوضاع دشوار در این کشور است. ما خواستار عادی سازی زودهنگام وضعیت پرتنش در اطراف میدان هوایی کابل و به امید برقراری صلح و امنیت در افغانستان هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای زخمیان این اقدام تروریستی سلامتی مسئلت کرد.

لازم به ذکر است که روز گذشته چندین انفجار در نزدیکی میدان هوایی کابل و دیگر مناطق این شهر به وقع پیوست. به گزارش منابع خبری، گروهک تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) مسوولیت این حملات را برعهده گرفته است. گفته می شود، که شماری از اعضای طالبان (ممنوع در روسیه) و همچنین تفنگداران امریکایی نیز جزء کشته شدگان هستند.

پیشتر، یک مقام وزارت صحت افغانستان به رسانه‌ها گفته است که شام گذشته (پنجشنبه،4 سنبله) در پی دو انفجار در نزدیکی درب میدان هوایی کابل 90 تن جان‌باخته و 159 نفر زخمی شدند. ستاد فرماندهی مرکزی امریکا همچنان گفته است که 13 سرباز امریکایی نیز در این انفجارها جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала