طالبان کنترول بخشی‌هایی از میدان هوایی کابل را به‌دست گرفته‌اند

© REUTERS / Stringer طالبان کنترول بخشی‌هایی از میدان هوایی کابل را به‌دست گرفته‌اند
طالبان کنترول بخشی‌هایی از میدان هوایی کابل را به‌دست گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان می‌گوید که این گروه کنترول چندین بخش مهم میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی را به‌دست گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، بلال کریمی، یکی دیگر از سخنگویان طالبان روز جمعه در صفحه توییترش نگاشته است: «امروز، سه بخش مهم در قسمت نظامی توسط امریکایی‌ها تخلیه شد و تحت کنترول امارت اسلامی درآمد».

وی همچنان نوشته است که «در حال حاضر، در بخشی کوچکی نیروهای امریکایی مستقر هستند».

پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا می‌گوید که اخبار منتشر شده درباره تسلط طالبان بر بخش‌هایی از میدان هوایی کابل نادرست است. این وزارتخانه تاکید کرد که طالبان مسوولیت هیچ عملیاتی در میدان هوایی کابل را به دست نگرفته است.

آخرین نیروهای امریکایی قرار است 31 اگست از افغانستان خارج شوند و به جنگ 20 ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.

از تاریخ 14 آپریل که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا این تاریخ را اعلام کرد، طالبان مناطق زیادی از افغانستان را تحت کنترول خود گرفتند و روز سه شنبه مرکز دو ایالت دیگر در غرب و شمال کشور را تصرف کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала