فرانسه از پایان عملیات خروج از افغانستان خبر داد

© REUTERS / U.S NAVY / Central Command Public Affairs / Cpl. Nicholas Guevaraفرانسه از پایان عملیات خروج از افغانستان خبر داد
فرانسه از پایان عملیات خروج از افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
 وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده که این‌کشور عملیات خروج از فرودگاه کابل را به دلیل عدم وجود امنیت پایان بخشید.

به گزارش اسپوتنیک، «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه بامداد شنبه خبر داد که این کشور عملیات خروج از فرودگاه کابل را به دلیل عدم وجود امنیت پایان بخشیده است.

عملیات آپاگان از 15 آگست به درخواست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و در پی قدرت گرفتن طالبان در افغانستان آغاز شده بود.

میدان‌ هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2021
 فرانسه 180 افغان را شب‌هنگام از فرودگاه کابل تخلیه کرد

در کمتر از دو هفته، نظامیان فرانسه حدود سه هزار نفر را به جای امن رساندند که بیش از دو هزار و 600 تن آنان افغان‌هایی بودند که در فرانسه پذیرش شدند.

وزیر خارجه فرانسه گفته است: «با مقامات طالبان برای صدور مجوز خروج کسانی که خواستار خارج شدن از افغانستان پس از ضرب‌الاجل 31 آگست هستند، صحبت خواهیم کرد».

لودریان افزود که کارمندان سفارت فرانسه در کابل در حال حاضر در امارات حضور دارند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه جمعه در کنفرانس خبری خود گفت:«هنوز هیچگونه تصمیمی درباره آینده حضور دیپلماتیک در افغانستان اتخاذ نشده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به این موضوع که اداره فرودگاه کابل به ملت افغانستان تحویل داده خواهد شد، افزود: «با همپیمانان و شرکا درباره آینده تعامل با طالبان صحبت خواهیم کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала