اظهارات کاخ سفید از حتمال توقف حضور دیپلماتیک آمریکا در افغانستان

© AFP 2023 / Saul LoebОфициальный представитель Белого дома Джен Псаки
Официальный представитель Белого дома Джен Псаки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که پس از تکمیل روند خروج از افغانستان، آمریکا ممکن است حضور دیپلماتیک خود را نیز در این کشور متوقف کند.

 به گزارش  اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر ادامه حضور دیپلماتیک آمریکا پس از خروج کامل از افغانستان، گفت که که احتمال توقف حضور دیپلماتیک وجود دارد.

درخواست جدید طالبان از امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
درخواست جدید طالبان از امریکا

ساکی درباره ادامه حضور دیپلماتیک آمریکا پس از 31 آگوست تصریح کرد: ما حضور میدانی دیپلماتیک در افغانستان را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اینکه آیا این به معنی پایان حضور دیپلماتیک آمریکا پس از 31 آگوست است، گفت: من فکر می‌کنم ما روشن کردیم که کارکنان خود را تا 31 آگوست خارج می‌کنیم. فکر نمی‌کنم (در این باره) ارزیابی دیگری انجام داده باشیم.

خانم ساکی گفت: «رییس جمهور به وزیر خارجه دستور داده است که به تلاش‌ها دیپلماتیک ادامه دهد تا میکانیزم‌های را برای انتقال شهروندان خارجی، افغان‌های دارای ویزه که واجد شرایط برنامه انتقال استند، و شهروندان آمریکایی که در افغانستان مانده‌اند، ایجاد نماید.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت ایالات متحده و متحدان‌اش هیچ عجله‌یی برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد.

او گفت: «بگذارید شفاف بگویم که ایالات متحده و متحدان ما که با آن‌ها صحبت کرده ایم، هیچ عجله‌یی برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم.»

این اظهارات در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا و تیم امنیت ملی وی در کاخ سفید به‌منظور گفتگو درباره تحولات اخیر افغانستان نشست ویژه برگزار کرده‌اند.

این اظهارات و نشست‌های امنیتی پس از انفجارهای عصر پنجشنبه گذشته در کابل صورت گرفت که دستکم 100 نفر از جمله 13 نیروهای آمریکایی کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала