مقام سابق پنتاگون: شاید مجبور شویم به افغانستان برگردیم

© Photo / David B. Gleasonپنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند.
پنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
وزیر دفاع سابق آمریکا و رئیس پیشین سیا گفت، القاعده بار دیگر قدرت سابق خود را در افغانستان تحت حاکمیت افغانستان به دست خواهد آورد و یک جنگ جدید آمریکا در آینده را ناگزیر میکند.

به گزارش اسپوتنیک، لئون پانتا، وزیر دفاع سابق آمریکا و رئیس پیشین سیا بعد از انفجارهای انتحاری اطراف فرودگاه کابل که 13 نظامی آمریکایی و ده‌ها نفر دیگر در پی آن کشته شدند، گفت ارتش ایالات متحده باید برای مقابله با تهدیدهای تروریستی به افغانستان بازگردد.

پنتاگون: از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ سرباز امریکایی کشته نشده‌است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2021
پنتاگون: از زمان تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ سرباز امریکایی کشته نشده‌است

این مقام سابق آمریکایی در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: ما مجبور میشویم برای گرفتن داعش به عقب بازگردیم. ما احتمالا مجبور میشویم وقتی القاعده دوباره خودش را زنده کرد، که با وجود طالبان این طور هم میشود، دوباره به آنجا برگردیم. آنها قبلا به القاعده پناهگاه امن داده بودند و احتمالا دوباره هم این کار را میکنند.

و بر عملیات آمریکا برای کشتن «اسامه بن لادن» نظارت داشت، ادامه داد: من درک می‌کنم که ما در تلاش هستیم نیروهای خود را از آنجا خارج کنیم، اما مهمترین مسئله این است که ما می‌توانیم یک میدان جنگ را ترک کنیم، اما نمی‌توانیم جنگ علیه تروریسم را ترک کنیم که هنوز تهدیدی برای امنیت ما است.

وی همچنین ادعا کرد که «طالبان علیرغم ادعای صلح و دوران جدید رهبری، تروریست و مطمئناً حامیان تروریست‌ها هستند و ایست‌های بازرسی را برای تروریست‌ها اداره می‌کنند».

او در ادامه در اشاره به حملات اطراف فرودگاه کابل گفت: فکر می‌کنم شانس بسیار خوبی وجود دارد که بتوانیم مشخص کنیم چه کسی در این حمله دست داشته است. و هنگامی که توانستیم جای آن‌ها را پیدا کنیم، باید به دنبالشان  برویم. مهمترین مسئله این است که کار ما تمام نشده است. ما باید به دنبال داعش برویم. خوشحالم که رئیس‌جمهور گفت ما قصد داریم آن‌ها را پیدا کرده و بهای کارشان را بپردازیم. و ما باید این کار را بکنیم. 

پس از کشته شدن دست‌کم 13 نظامی آمریکایی در افغانستان، درخواست‌ها برای استعفای بایدن در محافل سیاسی این کشور بالا گرفته است. بسیاری از رسانه‌های آمریکا از جمله شبکه خبری «سی‌بی‌اس»، پنجشنبه را بدترین روز برای ریاست‌جمهوری بایدن توصیف کرده‌ و به اشتباهات فاحش و خطاهای محاسباتی‌ دولتش در تخلیه شهروندان آمریکایی از افغانستان اشاره کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала