درخواست جمهوری‌خواهان آمریکا برای بررسی ادعای بردن پول توسط غنی

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
جمهوری‌خواهان آمریکایی از اختلاس 169 میلیون دالر توسط اشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور، ابراز نگرانی کرده و از دولت جو بایدن خواسته‌اند که پول‌های برده شده توسط غنی را برگرداند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری فاکس نیوزآمریکا، با نشر گزارشی گفته است که جمهوری‌خواهان این کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه امریکا خواستار وضاحت در مورد چگونه‌گی اختلاس 169 میلیون الر توسط اشرف غنی شده‌اند.

غنی  سکتور خصوصی را پرداخت تعرفه گمرکی معاف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
افشای آخرین ساعات کار اشرف غنی در ارگ قبل از فرار

جیمز کامر، نماینده ارشد جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا ، از وزارت خارجه این کشور خواسته است که تا 31 ماه آگست، در مورد این‌که اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان پول‌های مالیات‌دهنده‌گان امریکایی را با خود برده است یا خیر، تحقیق کند.

این نماینده جمهوری‌خواهان تصریح کرده است که اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد، دولت جو بایدن باید پول‌های برده شده توسط غنی را برگرداند. کامر فرار اشرف غنی را یک خروج بزدلانه و ترسناک خوانده و از بایدن خواسته است که غنی را به ظن اختلاس میلیون‌ها دالر به دادگاه بکشاند.

 جمهوری‌خواهان خاطرنشان کرده‌اند که نمی‌توانند به مقامات فاسد دولت خارجی اجازه دهند که با پول‌های کمک شده توسط دولت امریکا زنده‌گی کنند.

براساس گزارش فاکس نیوز، در نامه‌ای که به وزارت امور خارجه امریکا ارسال شده، گفته شده که اقدامات «بی‌پروا و بزدلانه» غنی، به‌سرعت تسلط طالبان و سقوط دولت افغانستان کمک کرده است.

اشرف غنی، رییس جمهور پیشین کشور، هم‌زمان با ورد طالبان به کابل، از کشور خارج شد. طبق‌ گزارش رویترز، او هنگام خروج چهار موتر و یک چرخ‌بال پر از پول را با خود برده است. با این حال غنی تاکنون اختلاس میلیون‌ها دالر را رد کرده و در نوار تصویری که به نشر رسانده، گفته است که تنها با یک دست لباس افغانستان را ترک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала