طالبان: تا یک هفته دیگر کابینه دولت اعلام خواهد شد

© Photo / twitter account of naeem wardakدیدار طالبان با مسئولین رسانه‌ها در قطر
دیدار طالبان با مسئولین رسانه‌ها در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2021
عضو شوید
 گروه طالبان اعلام کرد که طی یک هفته آینده ترکیب دوبت جدید افغانستان را اعلام خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی گروه طالبان (سازمان ممنوع در روسیه) می‌گوید که این گروه ظرف یک هفته آینده ترکیب کامل دولت را اعلام خواهد کرد.

به گفته سخنگوی طالبان در 33 ولایت از 34 ولایت افغانستان، فرماندار و فرماندهان پلیس را تعیین کرده اند.

مشروعیت بخشی به طالبان یا سستی دولت - افغانستان قربانی 20 سال مداخله آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2021
مشروعیت بخشی به طالبان یا "سستی دولت" - افغانستان قربانی 20 سال مداخله آمریکا

سخنگوی طالبان در پاسخ به اینکه آیا زنان در ترکیب دولت جدید حضور خواهند داشت یا خیر گفت که این سوال توسط رهبران پاسخ داده خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان  و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در 22 آگست گفت که ممکن است دولت جدید افغانستان به زودی اعلام شود.

این در خالی است که پیش ازاین ک منبع طالبان گفته بود که ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان قصد دارد در دو هفته آینده در مورد ساختار دولت آینده افغانستان تصمیم گیری کند.

 روسیه می‌گوید از ایده تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان استقبال می‌کند. بنا بر این گزارش، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان این که "سیگنال‌های دلگرم‌کننده‌ای را از سوی طالبان می‌بینیم" گفت آنها تمایل خود را برای تشکیل دولت با مشارکت سایر نیروهای سیاسی اعلام می‌کنند.

در حدود دو هفته‌ای که از سقوط دولت افغانستان و تسلط طالبان بر تقریبا تمام شهرهای مهم افغانستان می‌گذرد گزارش‌های زیادی درباره بدرفتاری و اعمال خشونت‌آمیز شبه‌نظامیان این گروه منتشر شده که طالبان وعده داده به آنها رسیدگی شود.

طالبان به آمریکایی‌ها مهلت داده‌اند که تا 31 آگست عملیات تخلیه را به پایان برسانند اما هم‌زمان وعده کرده‌اند که شهروندان افغان دارای گذرنامه معتبر می‌توانند بعد از این زمان نیز از کشور خارج شوند. طالبان امیدوار است در تعامل با آلمان یا آمریکا موفق به جلب کمک‌های بین‌المللی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала