بایدن انتظار می رود حمله جدیدی به فرودگاه کابل انجام شود

© REUTERS / Elizabeth Frantz بایدن انتظار می رود حمله جدیدی به فرودگاه کابل انجام شود
 بایدن انتظار می رود حمله جدیدی به فرودگاه کابل انجام شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا گفت که ارتش انتظار دارد در ظرف 24 یا 36 ساعت اینده ساعت حمله جدیدی به فرودگاه کابل انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت: "احتمال حمله تروریستی جدید به فرودگاه کابل در 24 تا 36 ساعت آینده بسیار زیاد است."

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید به نقل از بایدن گفت: "وضعیت موجود در فرودگاه کایل بسیار خطرناک است، تهدید حملات تروریستی به فرودگاه همچنان بالا است. فرماندهی ما به من گفت که احتمال حمله در 24 تا 36 ساعت آینده وجود دارد."

پنتاگون: در نزدیکی فرودگاه کابل یک انفجار رخ داده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2021
پنتاگون: در نزدیکی فرودگاه کابل یک انفجار رخ داده بود

بایدن افزود که به ارتش دستور داد تمام اقدامات خود را برای حفاظت از پرسنل انجام دهند و اطمینان یافت که آنها "قدرت، منابع و برنامه های لازم" خود را در زمینه دارند.

رئیس جمهور گفت: "آنها به من اطمینان داده اند که اینطور است. آنها قادرند چنین اقداماتی را به موازات تکمیل ماموریت خود و محدود کردن ایمن حضور ما انجام دهند."

گفتنی است که نیروهای آمریکایی باید تا 31 آگوست کابل را ترک کرده و تخلیه سازماندهی شده ده ها هزار شهروند آمریکایی ، کشورهای ثالث و ساکنان محلی از افغانستان را از افغانستان تکمیل کنند.

بایدن گفت که وی با مشاوران و جنرال‌های خود درباره احتمال ادامه تخلیه افراد پس از خروج نیروها صحبت کرده است.

پیش از این دو انفجار روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد، یکی از آنها - در نزدیکی هتل بارون، که طبق گزارش رسانه ها، خارجیان، از جمله شهروندان انگلیسی و آمریکایی در آنجا حضور داشتند. گزارش شده است که اولین انفجار توسط یک عامل انتحاری انجام شد، سپس یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شد. بر اساس گزارش رسانه ها بیش از 72 نفر قربانی انفجارات و 158 نفر مجروح شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала