وزارت خارجه ایالات متحده: طالبان اجازه خروج امن امریکایی‌ها پس از 31 را می‌دهند

© REUTERS / Staff Sgt. Brandon Cribelar/U.S. Marine Corpsوزارت خارجه ایالات متحده: طالبان اجازه خروج امن امریکایی‌ها پس از 31 را می‌دهند
وزارت خارجه ایالات متحده: طالبان اجازه خروج امن امریکایی‌ها پس از 31 را می‌دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
عضو شوید
تحریک طالبان به امریکا و کشورهای ناتو وعده داده است تا پس از تاریخ 31 ماه جاری، در روند خروج نیروهای امریکایی و افغان‌های همکار، مشکلات ایجاد نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایالات متحده، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نمایندگان امریکا، اتحادیه اروپا، ناتو و چندین کشور دیگر، تضمین هایی از جنبش طالبان دریافت کرده اند که مانع خروج اتباع خارجی و شهروندان این جمهوری از افغانستان نمی شود.

امریکا تعداد شهروندان تخلیه شده از کابل را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
امریکا تعداد شهروندان تخلیه شده از کابل را اعلام کرد

دربیانیه‌ای وزارت خارجه آمده است: "ما از طالبان این اطمینان را دریافت کرده ایم که به همه خارجی ها و همه افغانانی که از مقامات ما مجوز ورود دریافت کرده اند اجازه داده می شود با خیال راحت و با آرامش به نقاط عزیمت رسیده و کشور را ترک کنند."
گفته می‌شود که این سند توسط نمایندگان اتحادیه اروپا، اتحاد آتلانتیک شمالی و همچنین بیش از 90 ایالت از جمله بریتانیای کبیر ، آلمان، اسرائیل، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده، فرانسه و سویدن امضا شد.
این در حالی‌ست که چندی پیش جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که نیروهای مسلح امریکا شروع به خروج نظامیان این کشور از فرودگاه کابل کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала