طالبان: به زودی کنترل کامل  فرودگاه کابل را به دست می‌گیریم

© AP Photo / Rahmat Gulمجاهد: به زودی کنترل کامل  فرودگاه کابل را به دست می‌گیریم
مجاهد: به زودی کنترل کامل  فرودگاه کابل را به دست می‌گیریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
عضو شوید
طالبان اعلام کرده کارشناسان فنی و مهندسان این گروه آمادگی دارند تا پس از خروج نیروهای آمریکایی، کنترل فرودگاه کابل را برعهده بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگو و سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان در مصاحبه با الجزیره اظهار داشت که به زودی کنترل فرودگاه کابل در اختیار طالبان قرار می‌گیرد.

این مقام طالبان گفته است: «ما منتظر خروج آمریکایی‌هایی هستیم تا کنترل کامل را به دست آوریم.» به‌گفته‌ او، طالبان امیدوارند که بتوانند در چند روز آینده دولت خود را تشکیل بدهند.

در تاریخ 28 آگست، دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان گفت که طالبان ترکیه و قطر را به عنوان کشورهایی در نظر می‌گیرند که می توانند از لحاظ فنی یک فرودگاه در کابل را اداره کنند.

ادعای تازه طالبان برای مدیریت فرودگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
ادعای تازه طالبان برای مدیریت فرودگاه کابل

این مقام طالبان با اشاره به  این گزارش از همکاری قطر یا ترکیه برای مدیریت فرودگاه کابل اظهاراشت که هرگونه تصمیم گیری در این باره زودهنگام است.

این اظهارات در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که به تدریج نیروهای این کشور از فرودگاه کابل خارج می‌شوند.

در همین حال گفته می‌شود که  ترکیه از طریق یک شرکت خصوصی که کارمندان آن متشکل از سربازان و پلیس پیشین این کشور هستند، امنیت فرودگاه کابل را تأمین خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، پیش‌نویس توافق با طالبان درباره فرودگاه کابل پس از پایان روند خروج آمریکا از هفته‌ آینده نهایی می‌شود، اما پیش از آن باید از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تأیید شود.

گفتنی است پس از تخلیه 3 بخش مهم نظامی فرودگاه کابل توسط نظامیان آمریکایی، این بخش‌ها به کنترل طالبان درآمد. در حال حاضر نظامیان آمریکایی در بخش کوچکی از فرودگاه کابل مستقر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала