کابلوف: مسکو آماده شرکت در پروژه های بازسازی افغانستان است

© Sputnikکابلوف: مسکو آماده شرکت در پروژه های بازسازی افغانستان است
کابلوف: مسکو آماده شرکت در پروژه های بازسازی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
عضو شوید
 نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در پروژه های اقتصادی بازسازی افغانستان مشارکت خواهد کرد.

به گزارش  اسپوتنیک  ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این‌کشور گفت، طرف روس در پروژه های اقتصادی در راستای بازسازی افغانستان شرکت خواهد کرد و اکنون آماده آغاز کار است.

 اطلاعیه سفارت روسیه در کابل برای دانشجویان افغان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
اطلاعیه سفارت روسیه در کابل برای دانشجویان افغان

کابولوف در گفتگو با شبکه تلویزیونی "روسیه 24" گفت: "ما همواره آمادگی خود در خصوص مشارکت در تلاش های بین المللی برای بازسازی اجتماعی و اقتصادی افغانستان پس از جنگ را اعلام کرده ایم. اکنون زمان آن فرا رسیده است."

کابلوف اظهار داشت که او معتقد است که روی کار آمدن گروه طالبان یک واقعیت است و روسیه مجبور به برقراری روابط با دولت جدید افغانستان خواهد شد.

آمریکا و متحدانش پس از 20 سال حضور بی ثمر در افغانستان از ماه می شروع به خارج سازی نیروهای نظامی خود از این کشور کرده و گروه طالبان نیز در هفته‌های اخیر مناطق مختلف افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف کرد.  

گروه طالبان 15 ماه آگست تصرف افغانستان را اعلام کرد و فقط منطقه پنجشیر در شمال افغانستان خارج از کنترل این گروه قرار دارد. پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، خروج گسترده پناهجویان و تخلیه نمایندگی های دیپلماتیک غربی و کارکنان شرکت ها از کشور آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала