ترامپ: تسلیحات آمریکایی را از طالبان پس بگیرید، اگر ندادند نابودشان کنید

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ: تسلیحات آمریکایی را از طالبان پس بگیرید، اگر ندادند نابودشان کنید
ترامپ: تسلیحات آمریکایی را از طالبان پس بگیرید، اگر ندادند نابودشان کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ی تاکید کرده که واشنگتن باید از طالبان بخواهد تا تمامی تجهیزات آمریکایی را که در جریان تسلط بر افغانستان از نیروهای امنیتی افغان مصادره شده، پس دهد، در غیر این صورت علیه این گروه از نیروهای نظامی استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه‌ی آمریکایی "هیل"، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با نشر آخرین بیانیه‌ی خود تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید» نوشت: «در تاریخ سابقه نداشته که خروج از جنگی به این بدی یا ناشایستگی انجام شود… تمام تجهیزات باید بلافاصله به آمریکا بازگردانده شود و این یعنی تا آخرین دالر از 85 میلیارد دالری که خرج‌شان شده. اگر این‌ تجهیزات را پس ندادند باید یا با نیروی نظامی بی‌تخفیف وارد کار شویم و آن‌ها را بگیریم و یا حداقل با بمباران به کلی نابودشان کنیم. هیچ کس هرگز فکر نمی‌کرد چنین حماقتی (یعنی این خروج کم‌مغز) ممکن باشد».

ترامپ به بایدن: از مردم امریکا بخاطر وضعیت افغانستان عذرخواهی کن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2021
ترامپ به بایدن: از مردم امریکا بخاطر وضعیت افغانستان عذرخواهی کن

 دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، نیز در توئیتر نوشت که تک تک شهروندهای آمریکا نفری 265 دالر به طالبان کمک مالی کرده‌اند چون تجهیزات نظامی آمریکا اکنون به دست این گروه افتاده است.

اگرچه آمریکا هنوز طالبان را به عنوان دولت مشروع افغانستان به رسمیت نشناخته است، اما پنتاگون بارها تاکید کرده که رهبری آمریکا با گروه حاکم در کابل رایزنی کرده تا عبور آزادانه و امنیت را در جریان این برنامه خروج هماهنگ کند.    

شماری از منتقدان از هر دو حزب جمهوری‌خواه نیز با انتقادهای ترامپ در مورد عملکرد بایدن در افغانستان هم‌نظرند. آخرین نیروهای آمریکایی دوشنبه شب از افغانستان خارج شدند و همزمان طالبان با شلیک گلوله های هوایی خروج نیروهای آمریکایی را جشن گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала