تنها شرط احمد مسعود برای پایان دادن به جنگ با طالبان

© @https://twitter.comرهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
 رهبر جبهه نیرو های مقاومت پنجشیر می‌گوید، این نیرو ها سلاح خود را فقط در صورت ایجاد دولت فراگیر بر زمین خواهند گذاشت.

 به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود ، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در ولایت پنجشیرمی‌گوید که اگر طالبان (ممنوع در روسیه) دولتی فراگیر ایجاد و آزادی و برابری شهروندان را تأمین کند،  او حاضر است فعالیت های خود علیه این گروه را متوقف نموده و از سیاست کنار برود.

رهبر جبهه مقاومت افغانستان در صحبت با نشریه‌‌ی فارین پالیسی گفت: «اگر طالبان قصد دارند قدرت را با همه تقسیم کنند و تلاش های شان را برای برقراری عدالت، اعطای برابری و آزادی فردی و جنسیتی به همه مردم در افغانستان، متمرکز کنند، من عقب نشینی کرده و از سیاست کنار خواهم رفت».

آغاز درگیری در پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
آغاز درگیری در پنجشیر

مسعود گفت که حل و فصل قابل قبول با طالبان تنها در صورتی امکان پذیر است که جنبش دولت فراگیر و غیرمتمرکز افغانستان را تشکیل دهد ، وی همه گزینه های دیگر را برای نمایندگان مقاومت غیرقابل قبول می داند. در غیر این صورت ، رویارویی با طالبان ادامه خواهد یافت.

رهبر جبهه مقاومت افغانستان همچنین خاطرنشان کرد که هیچگونه حمایت مالی از خارج دریافت نمی کند و ظاهرا بسیاری از کشورهای منطقه در کنار طالبان هستند و به گونه‌ی ازاین گروه حمایت می‌کنند.

آقای مسعود تایید می‌کند که طالبان از او خواسته‌اند که "بیعت" کند و به آنها بپیوندد اما او می‌گوید خواست ما "کلان و به خاطر کل افغانستان" است. باور ما این است که "ساختار حکومت به گونه‌ای باشد که همه مردم افغانستان خود را در آن ببینند".

پنجشیر، تنها ولایت افغانستان است که خارج از تصرف طالبان باقی مانده است. طالبان تاکید کرده‌اند که مشکل پنجشیر را با گفت‌وگو حل می‌کنند.

احمد مسعود، در روزهای اخیر به نماد مقاومت علیه گروه طالبان تبدیل شده است. او 32 سال دارد و در بریتانیا تحصیل کرده است اما سابقه جنگی مانند پدرش ندارد.

احمدشاه مسعود، که فرمانده نیروهای مقاومت علیه طالبان، معروف به جبهه شمال بود، در دهه 90 میلادی مانع تسلط کامل گروه طالبان بر افغانستان شد.

از سوی دیگر گروه طالبان وعده تشکیل دولتی فراگیر داده اند در حالی که که وضعیت افغانستان با گذشت بیشتر دو هفته از ترک "محمد اشرف غنی "از کشور و ورود طالبان به کابل همچنان آشفته و خلا قدرت باعث ایجاد مشکلات سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی شده است.

در همین حال، مردم افغان خواهان صلح میان دو طرف هستند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала