قطر: طالبان را به پذیرفتن کمک خارجی ها برای تأمین امنیت فرودگاه  کابل تشویق می‌کنیم

© Photo / Facebook account of acaa gov afمیدان هوایی کابل
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
وزیر خارجه قطر اعلام کرد گروه طالبان باید برای تامین امنیت فرودگاه بین المللی کابل، کمک خارجی را بپذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز به مسئله تامین امنیت فرودگاه کابل پرداخت.

ترکیه، قطر و کشورهای گروه جی-7 درباره آینده فرودگاه کابل بحث می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
بحث فرودگاه کابل روی میز ترکیه، قطر و کشورهای گروه جی-7

وی گفت: مخالفت طالبان با حضور امنیتی خارجی در فرودگاه کابل پایتخت افغانستان، مانعی در برابر باز ماندن پرواز‌ها در این فرودگاه است. از اعتراض طالبان روشن است که نمی‌خواهد شاهد حضور امنیتی خارجی در فرودگاه باشد. تلاش می‌کنیم برای طالبان توضیح دهیم که امنیت فرودگاه کابل، فراتر از صرف تامین امنیت اطراف آن است.

محمد بن عبدالرحمن افزود: دوحه، حاکمان جدید کابل را به پذیرفتن کمک‌های خارجی برای راه اندازی فرودگاه کابل تشویق می‌کند. اگر استاندار‌های مشخص امنیتی تامین نشود، راهی برای پرواز شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه کابل وجود نخواهد داشت. ما مشکلی با راه اندازی فرودگاه کابل نداریم، اما باید استاندارد‌های مطلوب، تامین شود. امیدواریم بتوانیم درباره راه اندازی فرودگاه کابل به توافق دست پیدا کنیم.

سفیر پیشن بریتانیا از فاجعه بشری در افغانستان هشدار داد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
طالبان: تصمیم درباره کمک قطر یا ترکیه در رابطه با فرودگاه کابل هنوز زود است

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: تعامل با طالبان اهمیت دارد و ما همچنان در حال بررسی چگونگی هماهنگی با آن در آینده هستیم. باید توافق نظر بین المللی در مسئله به رسمیت شناختن دولتی که طالبان آن را هدایت خواهد کرد، وجود داشته باشد. شکل نظام جدید افغانستان و میزان مشارکت همه طرف‌ها در آن، روشن نیست. طالبان باید برای برداشتن گام‌هایی که افغانستان را به دوره گذشته باز نگرداند، آمادگی داشته باشد.

آخرین گروه از نظامیان آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه) افغانستان را ترک کردند و فرودگاه بین المللی کابل که از سوی آمریکا اداره می‌شد به دست گروه طالبان افتاد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بامداد امروز، بعد از آنکه پنتاگون پرواز آخرین هواپیمای باری آمریکا از فرودگاه کابل را اعلام کرد در بیانیه‌ای تصریح کرد که حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала