سازمان ملل به طالبان به مردم اجازه سفر از افغانستان را بدهند

© AP Photo / Seth Wenig سازمان ملل به طالبان به مردم اجازه سفر از افغانستان را بدهند
  سازمان ملل به  طالبان به مردم اجازه سفر از افغانستان را بدهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
شورای امنیت ملل متحد در یک قطع‌نامه از طالبان می‌خواهند به کسانی‌که قصد دارند افغانستان را ترک کنند، راه مصئون خروج از کشور را فراهم سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، قطع‌نامه شورای امنیت که روز دوشنبه در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در باره افغانستان تصویب شده است، چیزی درباره ایجاد یک منطقه امن در کابل نیامده است.

دولت افغانستان بار دیگر خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد متحد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2021
دولت افغانستان بار دیگر خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد

پیش از این رییس جمهور فرانسه گفته بود که کشورش همراه با بریتانیا پیشنهادی را ازبهر ایجاد یک منطقه امن در کابل به جلسه شورای امنیت تسلیم می‌کند.

این قطع‌نامه با ۱۳ رای موافق و دو رای ممتنع از سوی روسیه و چین، به تصویب رسیده است.

در قطع‌نامه همچنان بر اهمیت دسترسی مددرسانان به افغانستان، رعایت حقوق بشر، تشکیل یک حکومت فراگیر و مبارزه با تروریزم تاکید شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در حالی این قطع‌نامه را تصویب کرده است که سربازان امریکا ناوقت روز گذشته از افغانستان خارج شدند و به حضور نظامی ۲۰ ساله این کشور در افغانستان پایان دادند.

این در حالی است که نزدیک به ۱۰۰ کشور، به شمول ایالات متحده، گفته‌اند که آنان از طالبان تعهد گرفته اند تا زمینه خروج مصئون را برای شهروندان خارجی و افغان‌های در معرض خطر از افغانستان فراهم سازد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان حمله اخیر بر فرودگاه کابل را که در آن بیش از ۱۷۰ تن جان باختند، محکوم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала