شویگو: افغان‌ها حتی به قیمت جانشان از کشور فرار می‌کنند

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه می‌گوید؛ وضعیت در افغانستان  تا حدی بحرانی است که  مردم حتی به قیمت جانشان در حال فرار از این کشور هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری وضعیت در  افغانستان را  شدیدا بحرانی خواند. او از خلبانان و پزشکان روس برای خروج چند صد شهروند روسیه و دیگر کشورها از کابل سپاسگزاری کرد.

 سفارت روسیه در کابل تدابیر امنیتی را تقویت می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2021
شرایط خروج شهروندان از افغانستان به روسیه

شویگو در ادامه گفت: "وضعیت در این کشور تا حدی بحرانی است که  مردم سعی می کنند حتی به قیمت جان خود از آنجا فرار کنند."

وزیر وزیر دفاع روسیه خاطر نشان ساخت که به دستور، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از 24 تا 26 آگست،  4 هواپیمای ترابری نظامی در شرایط دشوار از افغانستان،  شهروندان روسیه و کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی- - قرقیزستان ، تاجیکستان و بلاروس و همچنین ازبکستان را انتقال دادند.

شایگو همچنین گفت، تدابیر پیشگیرانه کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی در سایه تهدید افغانستان درست بود.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که چهار طیارۀ حامل شهروندانی از روسیه و چند کشور دیگر، کابل را به مقصد روسیه ترک کردند.

در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала