سخنگوی طالبان: پنجشیر در محاصره ما است اما حق اولویت را ما به مذاکره می دهیم 

© Photo / M.Sسخنگوی طالبان: پنجشیر در محاصره ما است اما حق اولویت را ما به مذاکره می دهیم 
سخنگوی طالبان: پنجشیر در محاصره ما است اما حق اولویت را ما به مذاکره می دهیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
عضو شوید
معاون سخنگوی گروه طالبان از محاصره ولایت پنجشیر از سوی جنگجویان این گروه خبر داد و می گوید، که با این وجود این گروه حق اولویت را به مذاکره با طرف مقابل می دهد. 
  بسیج ملی علیه گروه طالبان در پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
ادامه درگیری در پنجشیر/نیرو های مقاومت به داخل کوتل خاواک رفتند + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، احمدالله واثق معاون سخنگوی گروه طالبان در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که گفت و گوهای پنجشیر به کجا رسید، گفت: معلوماتی این است که نیروهای امارت اسلامی افغانستان به ولایت پنجشیر رسیده و در آنجا جا به جا شده و منطقه را محاصر کرده اند اما با اینهم بزرگان این گروه حق اولویت را مذاکره می دانند و می خواهد که مسئله پنجشیر از طریق مذاکره و تفاهم حل شود، تا به افراد ملکی تلفات وارد نشود و دفترها و تاسیسات دولتی از بین برده نشوند. 

او در ادامه در این باره افزود، که اگر چند ما حق اولویت را به تفاهم میتم و اگر بازهم آنها این را درک نکردند، ما مجبور هستیم یورش کنیم و یورش ما هم مشخص هدف های نظامی هستند که ما زیاد کوشش می کنیم که از تلفات مردم ملکی جلوگیری شود. 

او درباره نیروهای این گروه در پیرامون پنجشیر گفت: اکنون مجاهدین در نزدیکی ها و پیرامون پنجشیر هستند و ولایت پنجشیر و مناطق که در آنجا دشمن بود و باش دارند از چهار طرف محاصره هستند. 

یادآوری می کنیم، که امروز فهیم دشتی یکی از اعضای مقاومت گفت، که نیروهای مقاومت به رهبری صالح محمد ریگستانی به طرف داخل کوتل خاواک رفته اند و جنگ شدت پیدا کرده و در یورش شب گذشته نزدیک به 100 نفر جنگجوی گروه طالبان کشته شده اند. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала