قریشی: اعتماد به طالبان تنها پس از اجرای تعهدات آنها مشخص خواهد شد

© AP Photo / B.K. Bangashپاکستان: اعتماد به طالبان تنها پس از اجرای تعهدات آنها مشخص خواهد شد
پاکستان: اعتماد به طالبان تنها  پس از اجرای تعهدات آنها مشخص خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
 وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید که طالبان اکنون درک کرده‌ که بدون حمایت خارجی نمی توانند کار کنند. او گفت، اعتماد به این گروه با اجرای واقعی تعهدات و سخنان آنها حاصل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در بیاناتی اظهار داشت که گروه  طالبان (ممنوع در روسیه) اکنون  باید درک کرده باشند که بدون حمایت و کمک خارجی ها نمی توانند کار کنند و جهان باید کسانی را که صلح در افغانستان را مختل می کنند، بشناسد.

 امیدواری پاکستان به تشکیل سریع دولت درکابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
امیدواری پاکستان به تشکیل سریع دولت درکابل

وی با تأکید بر اینکه حقوق بشر باید در افغانستان رعایت شود، تصریح کرد: دولت «اشرف غنی» تصویری از این کشور ارائه می‌داد که همه چیز در افغانستان خوب است در حالی که دروغ می‌گفتند و تصویری غلط ارائه می کردند  به همین دلیل نتوانستند بر اوضاع مسلط شده و زمین خوردند.

قریشی یادآور شد: حتی وقتی طالبان وارد کابل شدند، با هیچ مقاومتی روبرو نشدند. اظهارات اخیر رهبران و مقامات طالبان مثبت و دلگرم کننده است و به زودی خواسته های خود را اعلام خواهند کرد.

به گفته وی، جامعه بین الملل باید واقعیت‌های امروز افغانستان را ارزیابی و درک کرده مسیر درستی برای آینده انتخاب کند.

قریشی افزود: پاکستان بر ارتباط و تعامل مداوم با افغانستان اصرار دارد. اعتماد به طالبان نیز با اجرای واقعی تعهدات و سخنان آنها حاصل خواهد شد. طالبان باید به حقوق بشر و ارزشهای جهانی احترام بگذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала