کمک طالبان به آمریکایی ها در عملیات خروج از افغانستان

© AFP 2023 / Taylor Crul / US AIR FORCEکمک طالبان به آمریکایی ها در عملیات خروج از افغانستان
کمک طالبان به آمریکایی ها در عملیات خروج از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
یک شبکه تلویزونی آمریکایی در گزارشی از کمک نیروهای طالبان به شهروندان و اتباع آمریکایی در مسیر سفر به فرودکاه کابل و حفاظت از جان آنها در برابر حملات تروریستی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزونی «ان بی سی نیوز» به نقل از اتباع آمریکایی که طی یکی دو روز گذشته از افغانستان خارج شده‌اند گزارش داد که نیروهای طالبان از شهروندان آمریکایی در برابر حملات تروریستی در کابل حفاظت کرده‌اند. 

Здание Пентагона в городском округе США Арлингтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2021
افشای تلفات 20 سال حضور آمریکا در افغانستان

بر این اساس، تنها در یک مورد یک روز پیش از خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، گروه طالبان یک اتوبوس حامل شهروندان آمریکایی و افغانستانی را متوقف کرد و به دلیل احتمال بروز عامل انتحاری در آن، سریعاً اقدام به تخلیه اتوبوس کرد. سپس اعضای طالبان این افراد را به مکان امن برده و اقدام به بازرسی اتوبوس کردند. با اطمینان از امنیت اتوبوس، اعضای طالبان دوباره به آن اجازه حرکت دادند.

همچنین 3 مقام امنیتی آمریکا از همکاری پنتاگون با طالبان برای تامین امنیت خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان خبر دادند. این افراد تاکید کردند اعضای طالبان بیش از یک هفته اقدام به استقرار ایست بازرسی، پاکسازی مسیر‌ها و جاده‌ها و حتی انتقال چمدان‌های نیرو‌های آمریکایی به فرودگاه کردند.

مقامات آمریکایی می‌گویند احتمالاً طالبان جلوی برخی حملات تروریستی علیه نیرو‌های این کشور در افغانستان را گرفته است.

آمریکا پیشتر در دوره دونالد ترامپ اقدام به مذاکره با گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر کرده بود. طی این توافقات که بخش‌هایی از آن همچنان منتشر نشده است، طالبان و آمریکا بر موضوع خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان تا پیش از 31 آگست توافق کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала