پوتین: حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان با "نتیجه صفر" پایان یافت

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان با نتیجه صفر پایان یافت
پوتین: حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان با نتیجه صفر  پایان یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه معتقد است که حضور نظامی آمریکا در افغانستالن پس از 20 سال با نتیجه صفر پایان یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور می‌گوید که حضور 20 ساله ایالات متحده در افغانستان اگر فاجعه بار ومنفی نگوییم ؛ بدون هیچگونه نتایجی پایان یافت .

رئیس جمهور روسیه در دیدار با دانش آموزان مرکز روسی "اقیانوس" گفت:«به مدت بیست سال، نیروهای آمریکایی در این کشور حضور داشتند و بیست سال تلاش کردند و در این باره "بدون هرگونه آزردن کسی " می‌توان گفت ، سعی کردند با تحمیل هنجارها و استانداردهای زندگی خود، مردمی را که در آنجا زندگی می‌کنند و سازمان های سیاسی جامعه را به معنای وسیع کلمه، متمدن بسازند که  تنها نتیجه آن یک فاجعه دردناک و فقدان برای مردم افغانستان بود. اگر نخواهیم بگوییم که این حضور نتیجه عکس داشت باید بگوییم بی نتیجه بود».

به گفته وی:  "اگر کسی می‌خواهد برای کس دیگری کاری انجام دهد، اول باید از تاریخ، فرهنگ، فلسفه زندگی این افراد به معنای وسیع کلمه را خود را آگاه کند و سپس با توجه به سنت آنها برخورد کند."

یادآوری می‌کنیم که اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان، در 15 آگست 2021 در حالیکه نیروهای طالبان در ورودی دروزه های کابل بودند فرودگاه کابل را به مقصد نامعلوم ترک کرد و از افغانستان گریخت. چند روز بعد وی از امارات متحده عربی پیامی خطاب به مردم افغانستان منتشر کرد. 

 گفتنی است آمریکا پس از 20 سال حضور در افغانستان که به گفته ژنرال کنت مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا "سنتکام"  2461 نظامی این کشور در مناطق مختلف افغانستان کشته و 20 هزار نفر دیگر زخمی شدند، کابل را ترک کرد. طالبان با پرواز آخرین هواپیمای آمریکا از باند فرودگاه وارد آن شده با شلیک تیرهای هوایی شادمانی کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در اولین ساعت‌های روز سه‌شنبه گفت: «سربازان آمریکایی فرودگاه کابل را ترک کردند و کشور ما استقلال کامل خود را به دست آورد».

زلمی خلیل‌زاد،  نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در واکنش به خروج آخرین سرباز آمریکایی، بیان اینکه جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافت تاکید کرد: اکنون زمان برای تصمیم گیری افغان ها برای آینده خود شان فراهم شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала