روسیه: مردم افغانستان هرگز "سازمان فوق العاده" ناتو را فراموش نخواهند کرد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
سخنگوی وزار ت خارجه روسیه در مطلبی کنایه آمیز از نقش ناتو در وضعیت نابسامان بوجود آمده در افغانستان انتقاد کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرام خود با نقل قولی از الکساندر پوشکین، شاعر روس، به ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ، که قول داده است کسانی را که فرصت خروج از افغانستان را نداشتند فراموش نکند، با کنایهنوشت: «مردم افغانستان هرگز "سازمان فوق‌العاده" ناتو را فراموش نخواهند کرد».

ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2021
زاخارووا: ناتو کنترل خود را از دست داده است

 وی افزود:‌ به نظر من افغان ها هرگز دبیرکل ناتو و سازمان فوق‌العاده‌اش را فراموش نخواهند کرد.. هرگز! به قول الکساندر پوشکین، نویسنده و شاعر روسی این کثیف‌ترین نمونه از کثیف‌ترین رسوایی است.

  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز چندین بار از حضور نظامی و اشغالگری غربی ها در افغانستان که مشکلات فراوان برای مردم این کشور بوجود اورده، انتقاد کرده بود.

وی اخیرا از خودداری کشورهای غربی از قبول مسوولیت خود در مساله افغانستان انتقاد کرد.

یادآوری می‌کنیم که اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان، در 15 آگست 2021 در حالیکه نیروهای طالبان در ورودی دروزه های کابل بودند فرودگاه کابل را به مقصد نامعلوم ترک کرد و از افغانستان گریخت. چند روز بعد وی از امارات متحده عربی پیامی خطاب به مردم افغانستان منتشر کرد. 

 گفتنی است آمریکا پس از 20 سال حضور در افغانستان که به گفته ژنرال کنت مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا "سنتکام"  2461 نظامی این کشور در مناطق مختلف افغانستان کشته و 20 هزار نفر دیگر زخمی شدند، کابل را ترک کرد. طالبان با پرواز آخرین هواپیمای آمریکا از باند فرودگاه وارد آن شده با شلیک تیرهای هوایی شادمانی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала