سفیر افغانستان در تاجیکستان: تروریست های بین المللی در گروه طالبان شامل هستند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
عضو شوید
سفیر افغانستان در تاجیکستان معتقد است که گروه طالبان از اعضای سازمان های مختلف تروریستی تشکیل یافته است. 

به گزارش اسپوتنیک، محمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان، می‌گوید جنبش طالبان (گروه ممنوع در روسیه)  یک گروه رنگارنگ است که اعضای سازمان های تروریستی بین المللی شامل آن است.

این دیپلمات گفت: "طالبان در حال حاضر یک گروه نیستند، آنها رنگارنگ هستند. 25 سال پیش این جنبش یک گروه واحد بود، اما اکنون در میان آنها اعضای سازمان های تروریستی وجود دارد که در لیست هایی بین المللی ممنوع قرار داده شده اند".

پاکستان: اعتماد به طالبان تنها  پس از اجرای تعهدات آنها مشخص خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
قریشی: اعتماد به طالبان تنها پس از اجرای تعهدات آنها مشخص خواهد شد

به گفته آقای اغبر "طالبان از یک سو اعلام می کنند که برای صلح آمده اند، اما از جانب دیگرتا زمانی که از سوی جامعه بین المللی  وادار نشدند، با مذاکرات صلح موافقت نکردند. آنها "قوم گرا" هستند و فقط یک دولت پشتون می خواهند. 25 سال پیش مردم را با چوب مجازات می کردند، اما اکنون با ماشیندار ها تیرباران می‌کنند".

محمدظاهراغبر در بخش دیگری از سخنانش گفت: جنبش طالبان قصد دارد احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر را به قتل برساند و با نمایندگان این مقاومت مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: طالبان هرگز با نمایندگان جنبش مقاومت در پنجشیر مذاکره نخواهد کرد. شبه‌نظامیان طالبان سیاستمدار نیستند بلکه تروریست‌هایی هستند که از سه سال پیش در بسیاری از کشورها در فهرست سازمان‌های ممنوعه قرار دارند.

این سفیر تصریح کرد: آنها گستاخ و خشونت‌طلب هستند و هدفشان به زانو درآوردن کل افغانستان است. آنها با هیچ یک از شروط مذاکرات دوحه موافق نیستند. هدف آنها کشتن رهبران مقاومت به ویژه احمد مسعود است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала